Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Warehouse express pris D700?

Produkter
(logga in för att koppla)

-big kahuna-

Aktiv medlem
Hej,

sitter och kollar priser på D700 och fick en mindre chock när jag kollade Warehouse express. D700 hus landar på 17100 kr, jämför detta med B&H där priset är 23000 sek och cyberphoto som tar 24000 kr. Missar jag något när det gäller priserna på WE, eller är det så mycket billigare?

Är det någon som vet om Warehouse Express säljer "vita" varor, dvs varor de köpt in från t.ex. Nikon UK. Med dessa priser misstänker man ju lite svagt att det handlar om gråimport från deras sida, och då kan man som köpare sitta redigt i skiten om man skulle behöva utnyttja sina garantier...

Jag har letat lite på deras hamsida, men inte hittat något om detta. Någon som vet mer?

Hej,

sitter och kollar priser på D700 och fick en mindre chock när jag kollade Warehouse express. D700 hus landar på 17100 kr, jämför detta med B&H där priset är 23000 sek och cyberphoto som tar 24000 kr. Missar jag något när det gäller priserna på WE, eller är det så mycket billigare?
Robert White har ett liknande pris, 1530 pund, och de säljer med en europeisk garanti enligt dem själva när man frågar. Man har ju sänkt momsen tillfälligt i storbritannien och sedan har pundet utvecklats ännu sämre än kronan vilket gör det förmånligt att handla därifrån just nu.

Jag beställde en d700 den 27/12 för ca 17500 med frakt.
Jag har inte fått ngn kamera än dom vill ha bevis för att jag är jag.
Löser dom inte detta i veckan så vet jag inte vad göra.
Jag har skickat bild på passat och en kopia faktura till dem.

Veronika, dom har ingen anledning att fråga om du är du! Sålänge personen betalar så spelar det ingen roll!

Det låter lurt det där.. hoppas inte du betalt i förskott..?

Veronika, dom har ingen anledning att fråga om du är du! Sålänge personen betalar så spelar det ingen roll!

Det finns en annan tråd här om just det där. Sök på "warehouse express" så hittar du den säkert. De verkar ibland vara lite överambitiösa när det gäller id vid köp med betalkort.

Jag köpte själv lite Nikon-prylar därifrån förra året. Inga problem för mig, varken med betalning eller garantier.

Adorama gjorde likadant när jag beställde från dem. Dom ville ha kopia på kreditkort och ID innan beställningen gick igenom. Antagligen gör dom så för att undvika kortbedragare.

Jag vet inte hur hon betalat men ponera att hon gör det med ett stulet kort? Jag har inget emot att de kollar att det verkligen är mitt kort jag använder är jag handlar.

Jag råkade ut för samma visa hos annan handlare i det förenade kungadömet när jag beställde en skärm och de höll på och tjafsade så mycket att jag blev så förbannad att jag köpte den i Sverige istället, för flera tusen extra...

Jag handlade en del därifrån för nåt år sen. Då det var ganska mycket pengar - som i ditt fall - så ville dom ha något bevis för att jag var den jag utgav mig för. Ringde och talade med dom, och frågade om det gick bra att skicka en kopia av mitt körkort. Det dög och betalningen slank igenom. Man kan väl kanske jämföra det med att om du köper på kort utan kod, så vill den som säljer se att du är innehavare av betalkortet och din legitimation. Ökar säkerheten både för dig och för dom.

Att dom sen använder Brittiska postverket som transportör gör ju att leveransen tar lite längre tid. Men i slutänden fungerade allt perfekt.

Inget lurt med det, helt vanligt förfarande här i England.

Efterssom man inte har ID kort här och körkortet inte är giltigt så behöver man oftast två räkningar eller kontoutdrag med ens namn på. Vatten och gas räkning är bäst tillsammans med ett kontoutdrag, men det är för oss som bor här. Från Sverige skulle jag tro att en kopia av pass eller körkort tillsammans med något som visar address borde räcka.

F.ö. är Warehouse Express väl renomerade och jag har själv beställt en hel del saker från dom.

En annan sak som kan vara av intresse är siten http://www.camerapricebuster.co.uk som håller koll på var man handlar billigast.

/C

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar