Advertisement
Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Wacom Intous Pro

Produkter
(logga in för att koppla)
Är det någon som använder Wacom Intous Pro till Lightroom?

Fungerar det bra eller finns det någon annan platta som är bättre i ungefär samma prisklass?

Vilken storlek ska man välja small eller medium?

http://www.kjell.com/sortiment/dato...blet-medium-p61183#ProductDetailedInformation
Jag har Intous Pro och Lightroom. Men jag har svårt att förlika mig med plattan. Vet att det är inlärningstid, men jag har hållit på rätt länge nu:) När det blir mycket att göra eller "finlir" byter jag till musen som jag tycker fungerar bättre trots att jag haft plattan i drygt ett halvt år. Men det är jag det. För andra kanske plattan fungerar mycket bättre än musen.
Däremot fungerar den väldigt bra tillsammans med webbläsare (firefox för min del) och fingerstyrning. Så den är inkopplad och används hela tiden men kanske inte riktigt till vad den var tänkt för.
Small räcker gott och väl enligt min uppfattning. Medium blir för stort att ha på bordet. Det blir för stora rörelser med pennan. Däremot om man ritar eller tecknar med hjälp av plattan så är nog medium att föredra.
AWid.

Small räcker gott och väl enligt min uppfattning. Medium blir för stort att ha på bordet. Det blir för stora rörelser med pennan. Däremot om man ritar eller tecknar med hjälp av plattan så är nog medium att föredra. AWid.[/QUOTE sa:
Jag är helt beroende!
Använder "small" då jag fortfarande är stadig på hand och det mindre formatet gör att handrörelserna blir mindre.
Att vara utan, det är som: behöver man luft för att andas!

Jag har medium och tycker att det fungerar bra. Och Anders, jag fick ett bra tips när jag började använda min. Lägg undan musen helt. Jag gjorde så och det tog ca två veckor av dagligt användande (och en del svärande) sedan lossnade det. Nu använder jag aldrig musen längre. Den är förpassad till råttboet i min nedersta skrivbordslåda. ;-)

Jag har medium och tycker att det fungerar bra. Och Anders, jag fick ett bra tips när jag började använda min. Lägg undan musen helt. Jag gjorde så och det tog ca två veckor av dagligt användande (och en del svärande) sedan lossnade det. Nu använder jag aldrig musen längre. Den är förpassad till råttboet i min nedersta skrivbordslåda. ;-)
Tack för uppmuntrande peppning. Ska försöka ta mig igenom stålbadet en gång till:) Katten får ta hand om musen.
AWid

Tycker den fungerar bättre i PS än i LR. Kanske beror det på att jag inte fattat hur jag skall sätta inställningarna för LR.
I PS hanterar jag den ganska obehindrat och den fungerar som jag förväntar mig.
I LR spökar den ibland. Om man som exempel försöker mörka ner en himmel och sedan trycker tab för att använd handen för att röra sig till ett nytt område så får LR spader.
Saker kan vandra runt i ett par minuter innan det stoppar på skärmen-
Så för PS inga problem.
Men för LR har jag inte fått det att fungera på ett bra sätt.

ANNONS
Köp Fujifilm GFX100S II hos Götaplatsens Foto