Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare.
VR på en analog kamera
- Trådstartare Norling
- Start datum
apersson850
Aktiv medlem
När Canon introducerade det första objektivet med stabilisering fanns det bara kameror för film. Det var därför man satte det i objektivet, så stabiliseringen var oberoende av vilken kamera som används.
Däremot har jag konstaterat att även om IS (Canons motsvarighet) fungerar på kameror med film, har de ofta ett betydligt klenare batteri än digitalkameror. Inte brukar det vara laddbart heller. Därför kan det bli ganska begränsad livstid på batteriet när objektivet behöver mer ström.
Däremot har jag konstaterat att även om IS (Canons motsvarighet) fungerar på kameror med film, har de ofta ett betydligt klenare batteri än digitalkameror. Inte brukar det vara laddbart heller. Därför kan det bli ganska begränsad livstid på batteriet när objektivet behöver mer ström.
ztenlund
Aktiv medlem
Har för mig att vr funkar på F5 och F100. Däremot inte elektroniska bländare.
Men de är ju lite nyare än F801 som inte lär ha fungerande autofokus heller med AF-S-objektiv.
Det går inte att välja bländare manuellt på G-objektiv heller på äldre AF-kameror som är byggda enligt premissen att objektiven har bländarring. Lägen som väljer bländare med automatik fungerar däremot. E-objektiv av normal typ fungerar inte på någon kamera för film (annat än på största bländare). Stöd för det kom först med D3. PC-E är lite special då jag har för mig att alla, utom 19 mm, på en del kameror som egentligen inte har stöd, kan bländas ned manuellt från objektivet.
AF-S beror lite på, då det inte bara är ålder. Det fungerar på F4, men inte F801.
Fredrik AVT
Aktiv medlem
Det går inte att välja bländare manuellt på G-objektiv heller på äldre AF-kameror som är byggda enligt premissen att objektiven har bländarring. Lägen som väljer bländare med automatik fungerar däremot. E-objektiv av normal typ fungerar inte på någon kamera för film (annat än på största bländare). Stöd för det kom först med D3. PC-E är lite special då jag har för mig att alla, utom 19 mm, på en del kameror som egentligen inte har stöd, kan bländas ned manuellt från objektivet.
AF-S beror lite på, då det inte bara är ålder. Det fungerar på F4, men inte F801.
Precis, man betalade lite extra för en F4 för framtida kompatibilitet utöver byggkvalitet mm. Den har ovanligt bra kompatibilitet för sin generation, F4 (och dess modeller som F4s).