Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
VR = autofokus?
- Trådstartare molusk
- Start datum
andersgalmen
Avslutat medlemskap
Vibrationsreducering (egen översättning), stabiliserar bilden. Med andra ord hjälper den dig att hålla bilden still under exponeringen. Det har inget direkt med autofokus att göra mer än att du antagligen har autofokus på ett VR objektiv.
GrAcK
Aktiv medlem
Här finns en lista över Nikons förkortningar och vad de betyder. Tyvärr är inte alla förkortningar med.
http://www.nikonians.org/nikon/slr-lens.html#type
/Viktor
http://www.nikonians.org/nikon/slr-lens.html#type
/Viktor
molusk
Aktiv medlem
Tack för informationen!
Jag har ju IS på 2 av mina kameror, men jag säger alltid att de har inbyggd bildstabilisering. Ska man använda varje fabrikats egna varumärken blir det till slut inte lätt att hålla reda på alla.
Jag har märkt att man här på fotosidan gärna använder förkortningar istället för att skriva ut egenskapen i klartext.
Jag har ju IS på 2 av mina kameror, men jag säger alltid att de har inbyggd bildstabilisering. Ska man använda varje fabrikats egna varumärken blir det till slut inte lätt att hålla reda på alla.
Jag har märkt att man här på fotosidan gärna använder förkortningar istället för att skriva ut egenskapen i klartext.
perstromgren
Aktiv medlem
molusk skrev:
Ja, det är ett otyg för nykomlingar, men en fördel för de vana: att använda beteckningar spar tid. Det gäller de allra flesta specialområden. Det enkalsta är att göra som du: fråga.
Per.
tannler
Aktiv medlem
AS - Anti Shake - KonicaMinolta, i huset
IS - Image Stabilisation - Canon, i optiken
OS - Optical Stabilsation - Sigma, i optiken
SSS - Super Steady Shot - Sony, i huset
VR - Vibration Reduction - Nikon, i optiken
?? - ????? - Pentax, i huset
?? - ????? - Samsung, i ???
?? - ????? - Olympus, i ???
IS - Image Stabilisation - Canon, i optiken