Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Vitsen med att handla i lokal butik.

Produkter
(logga in för att koppla)

Muni

Aktiv medlem
Innan jul gjorde jag ett större inköp av fotoprylar, En affär på över 70000kr. Det normala är att man besöker våra stora Svenska webbshoppar för att kolla priser och eventuellt handla där.
Döm om min förvåning när jag begärde in offert från min lokala Expertbutik, som lade sig ett par tusenlappar under "de stora".
Med tanke på framtida service och glädjen att gynna en lokal butik var valet givet.
Försäljaren var nogsam att tala om att jag skulle ta med mitt medmerakort vid köp. Någon månad senare damp de ned ett tjockt kuvert från Coop/medmera med mängder av rabattkuponger. Dessa rabattkuponger ger möjlighet att få rabatt i procent eller kronor. Förvaltar jag dessa väl är det åtskilliga tusenlappar att spara till hushållet i år.

Gjorde samma upptäckt som Dig nu när jag skaffade min systemare med div tillbehör även om min affär bara var värd 1/10 av din men iaf.
Hade kollat in flera webbshopar och samlat priser men jag har en förkärlek att handla lokalt, men trodde helt ärligt inte att lokala butiken kunde matcha webbutikerna.

Men gissa om min förvåning när de inte bara matchade utan låg under, med frakter och allt sparade jag knappa 1000 lappen på att handla lokalt ;-)

Sen som Du sa fördelen med service och annan hjälp om något strular, så räkna inte ut de lokala fysiska butikerna bara för att trenden nu är att "allt är billigare på nätet" för det stämmer långt ifrån alltid.

Har gjort liknande upptäckter vid köp av datorprylar också, så jag kollar alltid med lokala butiker innan köp!

Det ska vara bra en stooor prisskillnad innan jag överger en lokalbutik.
Jag tycker man skall stödja de butiker som finns på orten, allra helst om den är en liten ort.
För mig är det värdefullt att dom finns där, och jag betalar gärna lite extra för det.
Givetvis förutsatt att det är en bra butik.

Min lokala butik heter Cyberphoto. Bor ca 500m från dem :) De är verkligen bra!

Däremot "den andra" lokala butiken här i Umeå har jag mycket lite till övers för. Det är en klassisk fotobutik men kunskaperna och noggrannheten är usel. Har känt mig lurad ett par gånger där men hoppas att det inte var något uttänkt utan bara slarv.

Jag skulle handla mer i butiker om de hade grejer i lager. De är villiga att beställa, men beställa kan man göra hemifrån. Man kan ju fråga sig hur (det nya) ekonomitänket med att lagerplats binder kapital egentligen sparar en butik under ett år. Jag vet att Japanfoto förlorat pengar på mina två senaste objektivköp, även om de har även ovanligare optik inne ibland.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar