Annons

vit bakgrund

Produkter
(logga in för att koppla)

rosberg1

Aktiv medlem
skall göra ett par produkt bilder och har fotat med färgfilm och lämnat till expert i malmö men kopiorna varierar i bakgrundsfärg från 1vit till ett flertal grå grå-blå osv.. vad skall man göra för att labbet skall klara av att kopiera

mvh joakim
Expert = på höga priser och bortförklaringar

Till att börja med, byt labb!

Själv vänder jag mig till ett Kodaklabb, där man kan välja mellan "Classic" och "Exclusive".
Vid den senare, som dock kostar lite mer, så kopierar de varje bild för sig. De är alltid öppna för att göra om kopieringar som jag inte är nöjd med...

Men sedan beror det oxå på hur du har plåtat...
Om du använder blixt, och även överexponerar ca 1 steg så är det inga som helst problem att få ut bilder med korrekt färg...

Hej.
Tala om för labbet, när du lämnar in rullen, att det SKA vara vit bakgrund på alla bilderna. Och att dom är noga med att det inte blir färgstick.
Det förutsätter ju att dom har en egen maskin och att dom inte i sin tur skickar iväg rullarna för framkallning.
Men stå på dej. Dom gånger jag har fått färgstick på snabblabbskopior, så har jag fått en omkopiering.

Lämna till Bildstudion på Djäknegatan istället.
De håller hög klass utan att vara för dyra.

Jag lämnar numera mina jobb till dem för filmframkallning och kopiering (det som jag inte kopierar manuellt).

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar