Annons

Visningsprogram för video och bilder bl.a m2ts

Produkter
(logga in för att koppla)
Hej på er.

Jag har ett spörsmål om ett program som kan importera media från kamera lägga in i datum ordning då det skapades, samt spela upp med förhandsgranskning.

Vi har ett par panasonickameror som vi både filmar och tar bilder med, vi för över filerna till datorn som sedan säkerhetskopierar till en NAS. Nu vill vi spela upp filerna på vår HTPC.
Till att börja med använde vi Canons Zoombrowser som bara kan visa bilder. Nu filmar vi också och det kan inte zoombrowser spela upp, så då använde vi medföljande program till Panasonickamerorna som heter Photofunstudio 4.0., Riktigt bra program för det finns bildspel inbyggt och det förhandsvisar video i miniatyrrytor när man markerar dom, samt kör man igång en film så spelas filmerna upp i vald katalog i tur och ordning. Men man måste ha filerna lokalt för programmet klarar inte visa filerna från vår NAS.

Ringde till panasonic och frågade om detta gick i senare versioner, men den möjligheten finns inte.

Provade installera acdSEE för den har en funktion att importera bilder från kameran men filmerna visas bara som en VLC ikon, så man vet inte vilken film det är.

Så frågan är, finns det något annan program som har dom önskemål jag söker, jag vill inte konvertera videofilerna utan det ska vara Plug'nPlay på riktigt :)

Filmerna har formatet m2ts och bilderna är i jpg

Jag har kollat runt här på forumet men inte hittat något som svarar på min fråga, om det finns det så vänligen släng in en länk

Tacksam för svar
//Morgan
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.