Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Visitkort från Vistaprint

Produkter
(logga in för att koppla)

Linis

Avslutat medlemskap
Tänkte skicka efter lite visitkort.
Vad har ni för tips när man skickar från vistaprint? Vad jag förstått så gör dom bilderna mörkare i trycket? Något man bör tänka på om man har en bild på sitt visitkort?

Alla tips emottages!

Har bara testat deras billigaste variant så jag vet inget om bilder men jag tänkte jag kunde skriva lite vad jag tyckte ändå. Snabb leverans och bra kvalitet. Skulle mycket väl kunna tänka mig att beställa igen.

Men de är helt sjukt fåniga med deras utskick. Flera utskick i veckan om specialerbjudanden som är 90% rabatterade pga allt från serverproblem till alla tänkbara jubileum... Det tog ett par mail till dem innan jag lyckades få slut på deras spammande. Läser man dessutom deras mail med mängder av särskrivningar och stavfel så ser de verkligen inte proffsiga ut. Synd eftersom de uppenbarligen har bra produkter till väldigt bra priser. Även om de inte skulle skriva att det är 99% rabatt "Bara idag"... Fyra dagar i veckan. ;)

Bra produkter och bra leverans, men man blir snabbt less på deras spammande är min erfarenhet. ;)

/F

foppe skrev:
Har bara testat deras billigaste variant så jag vet inget om bilder men jag tänkte jag kunde skriva lite vad jag tyckte ändå. Snabb leverans och bra kvalitet. Skulle mycket väl kunna tänka mig att beställa igen.

Men de är helt sjukt fåniga med deras utskick. Flera utskick i veckan om specialerbjudanden som är 90% rabatterade pga allt från serverproblem till alla tänkbara jubileum... Det tog ett par mail till dem innan jag lyckades få slut på deras spammande. Läser man dessutom deras mail med mängder av särskrivningar och stavfel så ser de verkligen inte proffsiga ut. Synd eftersom de uppenbarligen har bra produkter till väldigt bra priser. Även om de inte skulle skriva att det är 99% rabatt "Bara idag"... Fyra dagar i veckan. ;)

Bra produkter och bra leverans, men man blir snabbt less på deras spammande är min erfarenhet. ;)

/F

Har exakt samma erfarenhet. Blir att skapa ett nytt mailkonto när nästa beställning ska göras :)

Annars snabb leverans, kvalitativa (hur nu visitkort kan vara kvalitativa) kort och bra priser.

Bengus

Undvik små teckensnitt - deras tryck "blöder" en aning så 8pt och mindre blir ganska oskarpa. Färgerna blir däremot väldigt bra.

Någon som vet hur deras papper ser ut och känns.

Exklusivt 215g/m²
Exklusivt matt papper (265 g/m²)

matt eller blankt?

Om du verkligen bryr dig om hur dina visitkort ser ut, så rekommenderar jag att gå till ett lokalt tryckeri. Rita visitkortet själv, eller ta hjälp av någon som har ett estetiskt tänkande så får du ett personligt visitkort på exakt det papper du vill.

Det behöver inte kosta så mycket.

Mvh /Peter

Ne kanske inte blir så mkt dyrare, men det kan iaf vara värt att prova vistaprint då det nu är typ gratis.
Någon som har erfarenheter? Är pappret slätt matt eller refflat?

Jag gjorde en bild i illustrator som jag sedan använde som bakgrund på visitkortet. Det enda jag lade till i deras program var texten. Det gick kanonbra. :)

Vilket typ av papper valde du, kommer du ihåg? Dom har jag lite olika.
Hur känns det, är det slätt matt eller liksom refflat?

Som tjockt papper, dvs liiite struktur men inte särskilt mycket. Tror det är standardpappret? Absolut inte blankt glättat iaf.

Linis skrev:
Ne kanske inte blir så mkt dyrare, men det kan iaf vara värt att prova vistaprint då det nu är typ gratis.
Någon som har erfarenheter? Är pappret slätt matt eller refflat?

Gratis och gratis... Du får ju betala frakt och nån behandlingsavgift... Och ska du slippa undan med bara de utgifterna, så går det knappt att påverka något alls. Om du ska börja ändra på deras förtryckta saker drar det snabbt iväg.

Men visst, det kan vara värt att prova. Jag har också en hög med visitkort från vistaprint. Sådär nöjd... =o/

Nu har jag mina egna som jag ritade själv och lämnade in för tryck på fint fiberpapper... Supernöjd! =o)

Lycka till!

Mvh /Peter

ANNONS