Annons

Visa nya kommentarer på artiklar

Produkter
(logga in för att koppla)

gunnargren

Aktiv medlem
Har efterlyst det här förut utan att få någon respons, men skam den som ger sig :)

Jag önskar det fanns en markering, av något slag, på nya kommentarer på artiklarna. Om vi tar den senaste artikeln som har 49 kommentarer är det väldigt svårt att se vilka man har läst och inte, och en liten markering på nya som kommer in hade underlättat en hel del.

Om man själv skriver en kommentar så blir automatiskt prenumererad på en brevtjänst från Fotosidan som skickar brev varje gång (i princip) någon annan har skrivit en kommentar till just den artikeln.

Tyvärr har jag inte hittat något sätt att få sådana brev utan att skriva en kommentar. Det vore kanske enklare att få till det än att införa markeringar om nya kommentarer?

Det är inte någon optimal lösning, blir rätt många mail när det är många kommentarer. Jag tycker fortfarande det hade varit bättre att få sen markering på nya kommentarer som Dpreview och tex Fstoppers har, men det är bättre än ingenting.

I forumet så får man ett mail tills man besöker igen (men ingår inte i "siffran" i menyn). Och artikelbevakningen skickar aggregerade mail så det är inte ett mail per kommentar. Jag tror också det ger en "siffra" i olästa flaggan uppe i menyraden.

Måste också kolla för jag har något vagt minne av att vi har artikelbevakning redan. Ursäkta att jag svamlat men det är Christer som har stenkoll på koden :)

Jag vill också gärna se vilka kommentarer som tillkommit sen sist jag tittade. Det kan ju ha kommit nya som svar på tidigare inlägg och inte bara i slutet. I forumtrådar kan man klicka på "visa första olästa". En snarlik knapp önskar jag eller en markering på olästa så jag lätt hittar utan att skumma igenom alla.
Vidare vore det fint att få alla ev svarshierarkier/grenar expanderade med en knapp eller att de alltid expanderas. Det är ju inte mindre intressanta bara för att de lagts in som replik på ett inlägg.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar