Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Vind/Våg-SURF;foto..

Produkter
(logga in för att koppla)

Niclasfoto

Avslutat medlemskap
Hej!

*Låt oss visa lite surfbilder här i tråden.
Vi kan väl sträcka oss till att visa bilder av vattensport (action) generellt men framförallt våg/vind-surf.

*Länka också gärna till lite sidor med vågsurdbilder för inspiration vetja!

Jag är helt ny på detta område.
Ngn surfkille är jag ju inte heller, saknar helt också hållet denna stereotypa loocken, hehe!!
Prövade nu i veckan och det var faktiskt riktigt roligt ju;)! En utmaning inte långt ifrån mina fågefoton, men ändå rättså förutsägbart i jämförelse!

Jag inleder med en bild från min första vågsurfsession.

MVH Niclas,

Bilagor

• unstad-surf08-lita-.jpg
    unstad-surf08-lita-.jpg
    59.1 KB · Visningar: 502
Snygg bild....

Här kommer en annan....allt som flyger betraktar jag som fåglar...

Jerry

Bilagor

• windsurf3_stor.jpg
    windsurf3_stor.jpg
    57.5 KB · Visningar: 499
Tack Jerry!

Vilket drag det var i din bild!

HEhe ja det får väl jag också göra hädanefter;)!

Nu hoppas jag att fler hänger på.

Jag lade tråden där jag lade den då jag också önskar lite generellt prat om denna typ av foto. Lite länkar osv.

Men bilder behövs ju alltid;)

MVH Niclas,

Äääntligen.
Det finns bara 1 sak som är bra med hösten.

Vinden!!!!!!

Jag ska leta lite bland mina bilder på windsurfing,så lägger jag in lite här.

Kul med lite surfare här, hur många finns det på fs tro?

Kul värre Jerry!

Jag kommer att ta omvägen förbi den mest populära surfpassagen här i Lofoten fler ggr. Helt klart roligt. Speciellt med duktiga surfare och fina förhållanden!

Jag använder ju långt tele som standardobjektiv när jag är ute och då är det ju fint om det får hänga på även vid sådant fotande..

MVH Niclas,

Ja Pelle. Enig. Finns det ngr här?

Det jag undrar är hur väl bilderna som läggs upp här uppfyller generellt fina ögonbliock inom sporten. Jag vet inte riktigt hur det är med surfning..!

Vad är viktigt/essensiellt att fånga i en vind/våg-surfbild? Är det bara själa "actiongrejen" eller är det ngr konrketa sportsliga detaljer som de insyltade killarna kan dela här??

MVH Niclas,

Oja vilken härlig bild!

Ja kompositionen är nog väldans viktig.

Jag pratade för en tid sedan med ngr kompisar som är duktiga alpinister. Vi bläddrade i ngr skidtidningar och det var tydligt att de hade ett helt eget språk vad gällde bilderna. Killar som inte var intresserade om just bilder generellt utan om själva skidåkningen.
Där kommenterade man fotställningen i hoppet, kroppsställningen i bilden som visade en spektakulär landning, vinkeln på stavarna i själva uthoppet osv osv osv... detta inbillar jag mig att man bör snappa upp som fotograf. En utmaning som heter duga för den som inte är så intresserad av gamet i sig;)!!

MVH Niclas,

Exakt...

Utövarna vill först och främst ha med de tekniska detaljerna i diverse avancerade övningar.

Om vi fotografer dessutom kan addera rätt ljus och komposition så kan det bli riktigt bra.

Problemet brukar vara att man i förvirringen får för bråttom med att fånga tekniken och glömmer det som alltid gör en bra bild.

Jerry

Jag stannade till vid vägkanten i somras för att testa lite surfingbilder.
Illa väder gjorde att resultaten inte blev så kul, men det borde väl komma några höststormar snart så jag kan prova igen.

Bilagor

• surf7625.jpg
    surf7625.jpg
    93.5 KB · Visningar: 396
Här är en bild från mitt första försök att fota surfing.

Bilagor

• surfer_crw_0812.jpg
    surfer_crw_0812.jpg
    88.5 KB · Visningar: 365
Snyggt som bara den!
Kanske lite ful hålning i armarna.. det är sådant jag önskade att folk som surfar själva kunde kommentera. Ngn där ute?

Härlig våg!

MVH Niclas,

Huntington beach

Var i USA i våras ett par månader. En dag var det väldigt fina vågor för surfarna. Man kan inte annat än imponeras!

/Erik

Bilagor

• surfhunt.jpg
    surfhunt.jpg
    27.9 KB · Visningar: 355
ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar