Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Vimmelfotograf

Produkter
(logga in för att koppla)

Felix Neldemo

Avslutat medlemskap
Tjena!
Blev nyss uppringd av efterfesten.com som undra om jag ville ta vimmelbilder åt dem på två at uteställena i Borlänge.
De erbjöd 100:-/timmen. Är ju en bra bit under blf om jag förstått rätt men själv skulle jag gärna göra det för den slanten men funderar kring om man förstör för andra fotografer genom att gå med på en relativ låg ersättning.

Jag är själv vimmelfotograf ibland åt en klubb i Linköping.(www.platensbar.com Jag tar dock inga pengar än så länge utan får andra förmåner så jag är nöjd. 100:- tycker jag var lite väl lite. Men som sagt så är det så många som är ute och tar den typen av bilder så det är inget värde i det längre tyvärr.
Du kan ju testa och se om du tycker det är värt det.

Felix Neldemo skrev:
Tjena!
Blev nyss uppringd av efterfesten.com som undra om jag ville ta vimmelbilder åt dem på två at uteställena i Borlänge.
De erbjöd 100:-/timmen. Är ju en bra bit under blf om jag förstått rätt men själv skulle jag gärna göra det för den slanten men funderar kring om man förstör för andra fotografer genom att gå med på en relativ låg ersättning.

Jag tycker inte att du ska lyssna på andra utan på dig själv. Är du nöjd med ersättningen ska du ta jobbet. Du får åtminstone träning. När du har lite bra bilder kanske du kan söka dig till en sajt som betalar lite bättre.

//J

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar