Annons

Vill tipsa om ett TV-program som heter "Kamera"...

Produkter
(logga in för att koppla)

forstheim

Aktiv medlem
Råkade se i tv-tablån att det idag sänds ett program som heter "Kamera". Det verkar vara en serie med korta avsnitt (typ 7-10 min) som handlar om gamla utgångna kameramodeller och bilderna som togs med dem. Det verkar också som att de här små avsnitten av serien tidigare har varit inslag i programmet "Gokväll".

Idag sänds andra delen i serien och den handlar om småbildsformatet. Del 1 som handlar om mellanformatet ligger redan på SVTplay.

Bifogar ett par skärmdumpar som visar sändningstider etc..
 

Bilagor

  • Screenshot_20201229-084146.png
    Screenshot_20201229-084146.png
    823.6 KB · Visningar: 77
  • Screenshot_20201229-084442.png
    Screenshot_20201229-084442.png
    167.2 KB · Visningar: 69
Råkade se i tv-tablån att det idag sänds ett program som heter "Kamera". Det verkar vara en serie med korta avsnitt (typ 7-10 min) som handlar om gamla utgångna kameramodeller och bilderna som togs med dem. Det verkar också som att de här små avsnitten av serien tidigare har varit inslag i programmet "Gokväll".

Idag sänds andra delen i serien och den handlar om småbildsformatet. Del 1 som handlar om mellanformatet ligger redan på SVTplay.

Fina kortfilmer. När jag kollade dessa kom denna upp som reklam för liknande ämne. Mycket sevärd tycker jag.
 
Jag såg del 1 tidigare idag och har precis sett klart del 2 om småbildskameran. Del 2 var lite bättre än del 1 tycker jag. Trevligt att få en liten inblick i en enkel människas liv och dennes fotograferande. Tyvärr alldeles för korta program. Hade gärna lyssnat och tagit del av mannens berättelse och bilder i minst en halvtimme. Men bättre med 7 minuter än ingenting alls förstås.. 🙂

Ska kolla in dokumentären du länkade till! 👍
 
Kan man slänga in ett tips om "En bild berättar" – ett verkligt guldkorn på SVTplay?

Det kan du! 🙂 Alla får gärna ösa på med liknande tips som går att hitta på diverse media. Men kanske skulle vi haft en egen tråd för sådana tips?! Om någon känner för det får ni gärna starta en sådan tråd! I denna tråd riskerar annars alla fina och intressanta tips att "försvinna" pga av att rubriken då inte riktigt speglar vad som kan hittas inne i tråden.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.