ANNONS
Annons

Vill du åka till Kina?

Produkter
(logga in för att koppla)

eon

Aktiv medlem
Resebyrån Artema arrangerar en fotoresa till Kina nästa vår.
http://www.artemaresor.se/
Pris 21500kr.

Jag har anmält mitt intresse till den och pratade med arrangören respektive reseledaren härom dagen.
10-12 deltagare siktas det på.

Resan är på 2 veckor i början av maj och går till de mest genuina områdena i sydväst runt Kunming. Muren samt rundtur i Peking skulle det också bli. Möte med Kinesiska fotografer ingår och vi ska fotografera både kultur och natur.

Det skulle vara kul om flera från Fotosida ska åka så man kan ha kontakt innan.

/Erik

ZoMbiE skrev:
Haha Georgios - menar du att Kina är ett demokratiskt land som man bör stödja med turistpengar eller?

Han menar nog att du tar i för mycket.

Visst är Kina en diktatur. Och i sådana länder hittar man ofta intressanta fototillfällen.

Jag anser nu inte att jag bidrar till Kina med min resa lika mycket som våra företag som exporterar våra arbetstillfällen dit.

Det är okej att du inte vill åka.
Jag förväntar mig dock inte att 50000 medlemmar på fotosidan skriver att de inte vill åka, utan att en handfull personer skriver att de vill.

Mvh /Erik

Jag undrar i vilka länder kameradelarna tillverkas i.. en del säkert i Kina.. Skulle aldrig ha köpt kameran.. eller kläderna... eller.... ;)

eon skrev:
Resebyrån Artema arrangerar en fotoresa till Kina nästa vår.
http://www.artemaresor.se/
Pris 21500kr.

Jag har anmält mitt intresse till den och pratade med arrangören respektive reseledaren härom dagen.
10-12 deltagare siktas det på.

Resan är på 2 veckor i början av maj och går till de mest genuina områdena i sydväst runt Kunming. Muren samt rundtur i Peking skulle det också bli. Möte med Kinesiska fotografer ingår och vi ska fotografera både kultur och natur.

Det skulle vara kul om flera från Fotosida ska åka så man kan ha kontakt innan.

/Erik

Jag skulle sååå gärna vilja åka till Kina & stödja diktat. Fölåt, fotografera...

Tyvärr så tror jag inte att jag löser det ekonomiskt. Ska dock bokmärka denna tråd så får vi se.

//Larsa

ZoMbiE skrev:
Haha Georgios - menar du att Kina är ett demokratiskt land som man bör stödja med turistpengar eller?

Jag håller med dig om att Kina är en diktatur och att man ska försöka avverka såna helst. Folk åker till USA som bara den och de flesta tror att därborta är alla fria och att det är demokrati osv osv. Har du sett en dokumentärfilm som heter "Fareneight 9-11"? Jag rekommenderar den, man får en del tankar tycker jag även om allt inte är helt klart sant.

Jag är ganska övertygad om att du skulle välja att åka till Kina istället för USA efter att du sett den. Det skulle jag göra i alla fall.. :)

Jag ska förtydliga att resan är en renodlad fotoresa där reseledaren ska driva kurs i reportagefoto under resans gång.

Erfarenheter av Artema?

Hej!
Är det någon som har rest med Artema förut och har erfarenheter att dela med sig av?

Jag såg på deras hemsida att de även planerar en resa till Chile november 2006. Det skulle vara intressant tycker jag.

Jag kan ialla fall varmt rekommendera en fotoresa till Yunnan. Trots att Kina ar en diktatur sa kan man ju se till att inte bo pa statliga hotell och ata pa statliga restauranger utan valja privata alternativ. da stodjer man ju befolkningen till stoerre del.

och Yunnan har sa manga olika folkslag med vackra drag och karaktaeristiska drakter sa det finns mangder av fototillfallen. Kunming var dock ganska stokigt. Man maste ut pa landsbygden. Jag var daer for 8 ar sen pa en sjalvorganiserad trip men skulle garna aka tillbaks nar tillfalle ges.

tina i london skrev:
Jag kan ialla fall varmt rekommendera en fotoresa till Yunnan. Trots att Kina ar en diktatur sa kan man ju se till att inte bo pa statliga hotell och ata pa statliga restauranger utan valja privata alternativ. da stodjer man ju befolkningen till stoerre del.

och Yunnan har sa manga olika folkslag med vackra drag och karaktaeristiska drakter sa det finns mangder av fototillfallen. Kunming var dock ganska stokigt. Man maste ut pa landsbygden. Jag var daer for 8 ar sen pa en sjalvorganiserad trip men skulle garna aka tillbaks nar tillfalle ges.

Jag är intresserad om arbetet tillåter. Jag kommer att följa tråden.

greken skrev:
Jag håller med dig om att Kina är en diktatur och att man ska försöka avverka såna helst. Folk åker till USA som bara den och de flesta tror att därborta är alla fria och att det är demokrati osv osv. Har du sett en dokumentärfilm som heter "Fareneight 9-11"? Jag rekommenderar den, man får en del tankar tycker jag även om allt inte är helt klart sant.

Jag är ganska övertygad om att du skulle välja att åka till Kina istället för USA efter att du sett den. Det skulle jag göra i alla fall.. :)

Tack Georgios för att du upplyser om det man tycker borde vara uppenbart. Nej Kina kanske inte är en direkt demokrati men samtidigt kan du Joakim få svårt att hitta ett land som är "genom-ärligt". Du handlar väl fortfarande varor i Sverige trots Bofors och trots att Sverige har en mycket hög grad av anmälningar för att de brutit mot "De mänskliga rättigheterna" (precis som Kina).

Kina vore otroligt intressant att få besöka men liksom Paul saknar jag för tillfället kapital...

Bara för att man har köpt produkter som helt eller delvis är tillverkade i Kina betyder väl inte att man inte kan undvika att åka dit p.g.a deras diktatur?

Själv försöker jag så långt det är möjligt välja ekologisk mat och rättvisemärkta varor som är tillverkade i demokratiska länder, men det är svårt, i många fall omöjligt att hitta något och då får jag stå över mina principer.

Håll er till trådens fråga ha lite respekt för frågeställaren och låt bli att hugga sönder tråden.

Är ni intresserade att åka till Kina?

De som inte tycker det behöver inte svara. Ingen har bett att få ta del av era åsikter för övrigt.

Låt detta vara en tråd för de som kan tänka sig att åka till Kina och fotografera.

Jan

ogren skrev:
Bara för att man har köpt produkter som helt eller delvis är tillverkade i Kina betyder väl inte att man inte kan undvika att åka dit p.g.a deras diktatur?

Själv försöker jag så långt det är möjligt välja ekologisk mat och rättvisemärkta varor som är tillverkade i demokratiska länder, men det är svårt, i många fall omöjligt att hitta något och då får jag stå över mina principer.

Att en turist resa skulle vara samma sak som att "godkänna"/sympatisera med diktaturen i kina är ju rent löjeväckande.

lika mycket som att bära ett par jeans som är gjorde i kina skulle vara.

/P.L

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar