Annons

Vill bara varna folk för denna bluff:

Produkter
(logga in för att koppla)
jag har haft mail korrespondens med säljaren i några timmar. Visar sig att han är italienare som är bosatt i England. Jag frågade om det gick bra att komma och lämna cash till honom men man måste skicka det via posten. Han vägrar låta köparen se kameran innan pengarna kommit. Så när han fått pengarna, då är man välkommen att komma och titta på det...

Vore tragiskt om någon blev lurad av honom.
 
jag har haft mail korrespondens med säljaren i några timmar. Visar sig att han är italienare som är bosatt i England. Jag frågade om det gick bra att komma och lämna cash till honom men man måste skicka det via posten. Han vägrar låta köparen se kameran innan pengarna kommit. Så när han fått pengarna, då är man välkommen att komma och titta på det...

Vore tragiskt om någon blev lurad av honom.

Sant, men med dom villkoren så bör ju även den naivaste stollen dra öronen åt sej.

/K
 
Varför inte anmäla annonsen då så den tas ner?? vore väl lämlig åtgärd eftersom du har konstaterat att den är fejk
 
Telefonnummret (0039...) som är angivet i annonsen går till Italien. Så kanske han/hon är italienare, men knappast bosatt i England.
 
Telefonnummret (0039...) som är angivet i annonsen går till Italien. Så kanske han/hon är italienare, men knappast bosatt i England.
Man kan väl bo i England trots att man anger ett nummer med ett Italienskt prefix, det ena utesluter ju inte det andra men det här känns klart mysko och det känns som om annonsen är anmäld på goda grunder
 
Man kan väl bo i England trots att man anger ett nummer med ett Italienskt prefix, det ena utesluter ju inte det andra men det här känns klart mysko och det känns som om annonsen är anmäld på goda grunder

Absolut! När min syster bodde utanför London hade hennes arbete ett 08-nummer som ledde direkt till henne. Vi pratade en del emellanåt.... Och det kostade mig som att ringa till Stockholm. (Jag bor i Sverige).

Men som du skriver så känns det lite underligt, med tanke på att det av annonsen framställs som att säljaren finns i Göteborg. Nåja, vi får se vad som händer.
 
Absolut, och ni vet bara hälften: skälet till att han sålde den var att hans proffsfotograf till dotter precis hade dött. Han påstår sig själv vara en gammal och ärlig man..När jag fortsatte tjata på att jag ville lämna pengarna kontant blev han irriterad och sa att det inte skulle gå för sig. Jag fortsatte maila med honom för att vara säker på min sak innan jag anmälde honom. Men ganska roligt att han vill att jag ska lägga 1500 euro i ett kuvert och skicka iväg det...
 
Jag bifogar hans mail...Ni får själva lista ut vad jag skriviet =)

Hello,
I am selling the camera so cheep because it was belong to my daughter who past away thre months ago and i want to sell the camera because i don`t have what to do with her! I don`t know very much about the camera but if you have another questions i will try to answer to you!
Regards!

______________________________________________________________________

He bought this Camera in May 2009 ! He buy Camera from Canada!I would estimate this camera to have anywhere from 30,000-40,000 actuations and they are rated for around 300,000.My daughter was professional photographer and she try to take care of her equipment as best he can.
I am in England and i prefer to do that through a shipping company! For payment i will accept
Money Gram or Western Union only! So if you want to buy Camera we can do that right away!
My best regards!

________________________________________________________________

Hello mate
Yes and they can come on my place! So if you are ready tel me and i will will send you my dates to make paym ent!
It is ok for you?
Regards!

___________________________________________________________________

Yes i understand you!All pictures that i have in this moment are these four! I am a old and honest man . But if by any reason you have any doubts about my business than feel to buy from someone else. No offense.
But in case you decide to purchase I assure you won't be disappointed.

_____________________________________________________________________

Your friend come today to! I prefer like you to make payment in euro! 1500 is price not more and not less!
What do you say? And after you will make payment your friend can come here or we can meet somewhere!
It is ok for you? Do you want to send you my personal dates?

____________________________________________________________________

Hello mate.
I told you that i prefer like you or your friend to send money through Western Union,and you was agreed ,right?
So if you want i will send you my dates like you or your friend to make payment!
And he will come tomorrow here! And if you want you can send me your friend number and i will explain tomorrow
how to get here!

___________________________________________________________________
Hy,
As you have trust in me i will have trust in you! I think 750 euro is better and you can send money in this moment!
If you can to go make payment right now will be much better for me and for you to! These are my dates:
______________________________________________________________________

That was the agreement! You send me a half from money and tomorrow i will wait your friend here!
Do you change your mind?For me dosen`t metter! Tell me now to know.

________________________________________________________________
 
"Money Gram or Western Union only!"

Mer behövs inte för att med 100% säkerhet säga att det är en bedragare. Om någon skickar betalning till en okänd med Western eller liknande så får man skylla sig själv, då är man riktigt korkad :)
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.