Annons

Vilket typsnitt är detta ?

Produkter
(logga in för att koppla)
Ingen på rak arm direkt, men beroende på hur omfattande texten du ska göra är så kan det vara snabbare att rita av den själv än att försöka hitta någon gratis av acceptabel kvalité

Jag ska inte svära på det, men jag tror att det är en variant av Giza. Möjligen "Seven Five". (Det är ju omöjligt att säga nåt säkert utan att själv ha gjort loggan, eftersom det finns massor av typsnitt som i praktiken är kopior av varandra.)

Kursiveringen är ganska säkert en förvrängning gjord i t ex Illustrator.

Edit: Nej, det är inte Giza Seven Five. Men ganska likt.

Kan bara rita på papper ...

Ingen på rak arm direkt, men beroende på hur omfattande texten du ska göra är så kan det vara snabbare att rita av den själv än att försöka hitta någon gratis av acceptabel kvalité

Låter intressant.
Kan bara rita på papper.
Finns det någon speciell mjukvara för att göra detta ?!
Alltså inte för att rita på papper alltså .... ;-)

Illustrator är väl branchstandard, men jag brukar rekommendera Xara som ett lite mer lättjobbat alternativ. Har du koll på i vilken storlek de ska användas och aldrig ska använda det igen så fungerar pixlar med, även om det inte är att rekommendera. Då kan du köra photoshop eller gratisvarianten gimp tillexempel.

Karnak Pro Black Italic är det inte, kolla på C som har ett annat avslut nere.
En kursiv Giza var faktiskt tämligen likt.

Allt utom C är ju i princip identiskt vilket då innebär att man hugger C från Egyptienne och så är man i hamn eller går på Karnak Pro Condensed Italic och trycker till den lite så att den proportionellt blir som Luleå Hockey.

Baserat på? I hela mitt liv har jag nog aldrig gjort en logga bestående av ett helt omodifierat typsnitt alltid ändrar man på något...
Wood har ju en helt annan karaktär och ska ge känslan av gamla trätyper. Vill man titta på utformningen av enskilda bokstäver så är skillnaderna tydliga på U och O.

ANNONS
Köp TZ99 hos Götaplatsens Foto