Annons

Vilket tele?

Produkter
(logga in för att koppla)

nelirotger

Aktiv medlem
Jag känner att det saknas något i min kameraväska, o det e ett tele. Jag har 11-16mm, 50mm och 90 mm, men inget över det. O känner att det saknas något där. Jag har sedan i början av året typ börjat spara pengar, o letat efter vilket tele ja skall ha. Det finns ju verkligen inte lite grejer att välja på, som många av er säkert redan vet. O nu har ja totalt fastnat, o vet inte alls. Det enda ja vet e att ja behöver/vill ha ett tele, men vet inte om det skall va zoom eller fast. Vilket märke vet ja inte heller, Nikon, Sigma eller Tamron typ. Prisklassen har ja heller inte riktigt bestämt ännu. Men, min plånbok e ju inte tjock precis ;) Men, inte för mkt helt enkelt, men inte för lite heller. Lägger hellre till lite mera än att snåla för mkt.
I alla fall, ja fotar med Nikon, D300.
Nån som har några bra tips/förslag att komma med när det kommer till tele?
Mkt tacksam för svar!

/E.T

Jag känner att det saknas något i min kameraväska, o det e ett tele. Jag har 11-16mm, 50mm och 90 mm, men inget över det. O känner att det saknas något där. Jag har sedan i början av året typ börjat spara pengar, o letat efter vilket tele ja skall ha. Det finns ju verkligen inte lite grejer att välja på, som många av er säkert redan vet. O nu har ja totalt fastnat, o vet inte alls. Det enda ja vet e att ja behöver/vill ha ett tele, men vet inte om det skall va zoom eller fast. Vilket märke vet ja inte heller, Nikon, Sigma eller Tamron typ. Prisklassen har ja heller inte riktigt bestämt ännu. Men, min plånbok e ju inte tjock precis ;) Men, inte för mkt helt enkelt, men inte för lite heller. Lägger hellre till lite mera än att snåla för mkt.
I alla fall, ja fotar med Nikon, D300.
Nån som har några bra tips/förslag att komma med när det kommer till tele?
Mkt tacksam för svar!

/E.T

Nikon AF 180/2,8 D IF-ED kommer passa perfekt,inte speciellt stort eller tungt men med bildkvalite som ligger på topp, ja även bra ljusstyrka :) Kan hittas begagnat till väldigt bra priser annars inte så förfärligt dyrt nytt

Du verkar ju vara van fasta objektiv, så kör på ett fast till.
De kan blir branog mycket dyrare om du ska ha ljusstyrka och zoom på samma gång.

Lycka till i djungeln... =)

Ett af-s 300/4,0 Är ett objektiv som jag själv gillar.
Bra skärpa och snabb af.dessutom bra närgräns(1,45m)som gör det extra användbart.

Nikon AF 180/2,8 D IF-ED kommer passa perfekt,inte speciellt stort eller tungt men med bildkvalite som ligger på topp, ja även bra ljusstyrka :) Kan hittas begagnat till väldigt bra priser annars inte så förfärligt dyrt nytt

får kolla upp det objektivet. går väl använda typ konverter eller va det heter till det med?

Du verkar ju vara van fasta objektiv, så kör på ett fast till.
De kan blir branog mycket dyrare om du ska ha ljusstyrka och zoom på samma gång.

Lycka till i djungeln... =)

o ja om det blir dyrare! o jepp, ja e van med fasta objektiv. har ett billigt zoom som va bland det första ja köpte, men det använder ja aldrig nu för tiden. kvaliteten e så kass...
skall ju ha ett tele, försöker bara lista ut vilke som ja skall ha, enklare o leta då :) men, blir begagnat.

ANNONS
Köp TZ99 hos Götaplatsens Foto