Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Vilket pris kan man ta? (Snabba svar önskas)

Produkter
(logga in för att koppla)

BaViktor

Medlem
Hejsan!

Är som så att jag och tjejen ska ev. sälja våran Nikon d80 nu, då vi ska köpa en undervattens-kompaktkamera isället (Panasonic FT2) vi är lite väl försiktiga med våran systemkamera så vi tar inte så mycket bilder som vi önskar, sedan så är den så stor så att den ofta får stanna hemma, därför så ska vi skaffa en smidigare, hållbarare och en som tål att vara under vatten eftersom att vi gärna fotar under vattnet ibland.

Vi vet inte riktigt vad som kan vara rimligt att ta för den dock. Vi vill ju gärna inte ta ett överpris samtidigt som vi inte heller vill ge bort den (iså fall behåller vi den hellre).

Det som ska säljas är:
Nikon D80 med alla kablar och instruktionsbok, CD, laddare m,m. uppskattningsvis 6000 exponeringar.
Lowepro väska plats för 2 objektiv + kamera mm.
Nikon 28-85mm f/3.5-4.5 AF Zoom-Nikkor macro
Tamron AF18-200mm F/3,5-6,3 xr Di II
Två motljusskydd
Hoya skylightfilter
Sandisk extreme III 2gb
lite småsaker som putsduk, orginal kartonger.

Samtliga saker är i bra skick.

Vad kan man begära för detta paket?

Värdeminskningen är ju enorm på teknikprylar, nypriset för paketet var 17500:- Kamera och ett objektiv var dock begagnat så vi har lagt ut 11000:- på allt.
Vad kan man begära? Har tittat mycket på blocket och försökt jämföra men det är svårt att få en vettigprisuppfattning.

Väldigt tacksam för snabba svar.

Bästa hälsningar

Viktor
 
Hejsan!

...sälja våran Nikon d80 nu...

Vi vet inte riktigt vad som kan vara rimligt att ta för den dock. Vi vill ju gärna inte ta ett överpris samtidigt som vi inte heller vill ge bort den (iså fall behåller vi den hellre).

Det som ska säljas är:
Nikon D80 med alla kablar och instruktionsbok, CD, laddare m,m. uppskattningsvis 6000 exponeringar.
Lowepro väska plats för 2 objektiv + kamera mm.
Nikon 28-85mm f/3.5-4.5 AF Zoom-Nikkor macro
Tamron AF18-200mm F/3,5-6,3 xr Di II
Två motljusskydd
Hoya skylightfilter
Sandisk extreme III 2gb
lite småsaker som putsduk, orginal kartonger.

Samtliga saker är i bra skick.

Vad kan man begära för detta paket?

Värdeminskningen är ju enorm på teknikprylar, nypriset för paketet var 17500:- Kamera och ett objektiv var dock begagnat så vi har lagt ut 11000:- på allt.
Vad kan man begära? Har tittat mycket på blocket och försökt jämföra men det är svårt att få en vettigprisuppfattning.

Väldigt tacksam för snabba svar.

Bästa hälsningar

Viktor

Efter en snabb koll på blocket skulle jag tro att det kan landa någonstans runt 4500 - 6000.

Nypriset eller vad ni betalat för sakerna är egentligen ganska ointressant. Man får gå efter tillgång och efterfrågan.
 
Nästan bättre att behålla huset eftersom ni endast kommer att få en bråkdel av ursprungspriset.... ;) Och troligen blir det mer pengar ifall ni säljer dem separat (optik och kamerahus för sig).
 
Tack för att ni tog er tid =)

Jo vi känner nog att den är mer värd att ha kvar för oss, än att sälja den för billigt.
Vi köper oss en undervattenskamera ändå, någon som har något tips?
Vi hade först tänk panasonic Ft2 men den är ju ganska dyr, finns det något bra alternativ?

Min flickvän har bjudit mig på en resa till azorerna nästa vecka och naturen där verkar magnifik, kan vara dumt att åka utan en systemkamera =)

enligt mig så är ju d80n fortfarande en mycket bra kamera.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.