Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Vilket objekttiv för roliga närbilder
- Trådstartare Gip
- Start datum
Greve Nickon
Aktiv medlem
Du kan använda ett ficheye. Det ger mest "vridna" resultat. Ett allternativ är att köra med ett extremvidvinkel, detta är mer användbart till annat också. Ett fisheye är ganska begränsat eftersom det förvränger bilden.
Greven
Greven
Calle Camp
Aktiv medlem
Hej
Du kan också använda olika saker framför din lins, såsom glas, glasfat, glasvaser m.m
Så får du garanterat groteska och roliga bilder.
Det är bara fantasin som kan stoppa dig
Calle
Du kan också använda olika saker framför din lins, såsom glas, glasfat, glasvaser m.m
Så får du garanterat groteska och roliga bilder.
Det är bara fantasin som kan stoppa dig
Calle
NixXxoN
Aktiv medlem
Om det är en sån här bild du vill ta så är det fisheyeliknande du vill ha. Denna är tagen med en 10.5 mm men fundera gärna en gång extra om det är värt det om du bara ska fota hundar för det kanske blir lite enformigt för den kostar ju en slant. Men kul är det då!
Bilagor
Niclasfoto
Avslutat medlemskap
En "vanlig" vidvinkel med en/ett par mellanringar kan också vara kul..
Jag leker ofta med min ruggigt billga men bra Sigma 24 2,8 som utan mellanring har en närgräns på runt 8cm från frontlinsen!
Mvh Niclas,
Jag leker ofta med min ruggigt billga men bra Sigma 24 2,8 som utan mellanring har en närgräns på runt 8cm från frontlinsen!
Mvh Niclas,
defiant
Aktiv medlem
NixXxoN skrev:
Om det är en sån här bild du vill ta så är det fisheyeliknande du vill ha. Denna är tagen med en 10.5 mm men fundera gärna en gång extra om det är värt det om du bara ska fota hundar för det kanske blir lite enformigt för den kostar ju en slant. Men kul är det då!
OT: inte för att vara elak på något sätt, men blev full av skratt när jag såg din hund bild som jag tycker liknar en gris ganska mycket pga nosen storkek.. kalas kul bild.. inte så snygg men rolig..
NixXxoN
Aktiv medlem
OT: inte för att vara elak på något sätt, men blev full av skratt när jag såg din hund bild som jag tycker liknar en gris ganska mycket pga nosen storkek.. kalas kul bild.. inte så snygg men rolig..
Det var inte elakt. Det var ju fakta! = )
defiant
Aktiv medlem
NixXxoN skrev:
Det var inte elakt. Det var ju fakta! = )
jag köper det resonemanget ...
Calle Camp
Aktiv medlem
Hej igen
Nu när du har provat med några glas, flaskor och vaser, är det dags att fylla dom med vatten och fota igenom, du kan även tinta i någon färg.
Efter detta tar du fram lite glansplåtar som du böjer och vrir som du fotograferar speglingen av hundarna mot.
Sist av allt tar du fram din fina silverpokal som du speglar mot pluto och tryck av.
År du med?
Du behöver inte köpa någonting.
Calle
Nu när du har provat med några glas, flaskor och vaser, är det dags att fylla dom med vatten och fota igenom, du kan även tinta i någon färg.
Efter detta tar du fram lite glansplåtar som du böjer och vrir som du fotograferar speglingen av hundarna mot.
Sist av allt tar du fram din fina silverpokal som du speglar mot pluto och tryck av.
År du med?
Du behöver inte köpa någonting.
Calle