Annons

Vilket D80-erbjudande är mest prisvärt?

Produkter
(logga in för att koppla)

Chansey

Avslutat medlemskap
1. Mediamarkt: D80+50mm 1.8 4999:-
2. Elgiganten: D80+18-55VR 5879:-
3. Expert: D80+18-55/3,5-5,6G DX + 55-200/4-5,6DX IF-ED VR 6899:-

Jag är nybörjare. Vill ha ngt att växa i. Tror inte den fasta gluggen räcker, man vill ju zooma ibland... Optimalt hade ju varit ett 18-135VR-objektiv eller ngt men det är ju dyrt. Jag vill ha värde för pengarna!

Expert erbjöd att för 500kr uppgradera 18-55 till ett likadant med VR.

/Axel
 
hej
jag köpte paketet med 18-55 VR, och måste säga att jag är positivt överaskad, trodde inte att en kitglugg för dom pengarna skulle vara så bra som jag tycker den är (för pengarna)
 
Skall nämnas också att hos expert får man ett presentkort på 500kr.

Kitgluggarna är väl OK har jag förstått. 50/1.8 har jag dock hört är riktigt bra. Men jag har ingen aning när man använder den. Antar att den är bra när man blir lite bättre på fotografi men att den kanske är lite mkt i början.
 
Om Expert ger dig VR-objektivet för bara 500 kr extra och dessutom ett presentkort på 500 kr är det paketet definitivt mest prisvärt. Jämfört med Elgiganten betalar du ju bara 1000 kr för en helt utmärkt telezoom!

Att sälja D80 med 50/1.8 som enda objektiv är rent bondfångeri -- ett sätt att lura okunniga köpare.
 
1. Mediamarkt: D80+50mm 1.8 4999:-
2. Elgiganten: D80+18-55VR 5879:-
3. Expert: D80+18-55/3,5-5,6G DX + 55-200/4-5,6DX IF-ED VR 6899:-

Jag är nybörjare. Vill ha ngt att växa i. Tror inte den fasta gluggen räcker, man vill ju zooma ibland... Optimalt hade ju varit ett 18-135VR-objektiv eller ngt men det är ju dyrt. Jag vill ha värde för pengarna!

Expert erbjöd att för 500kr uppgradera 18-55 till ett likadant med VR.

/Axel