Annons

Vilket D80-erbjudande är mest prisvärt?

Produkter
(logga in för att koppla)

Chansey

Avslutat medlemskap
1. Mediamarkt: D80+50mm 1.8 4999:-
2. Elgiganten: D80+18-55VR 5879:-
3. Expert: D80+18-55/3,5-5,6G DX + 55-200/4-5,6DX IF-ED VR 6899:-

Jag är nybörjare. Vill ha ngt att växa i. Tror inte den fasta gluggen räcker, man vill ju zooma ibland... Optimalt hade ju varit ett 18-135VR-objektiv eller ngt men det är ju dyrt. Jag vill ha värde för pengarna!

Expert erbjöd att för 500kr uppgradera 18-55 till ett likadant med VR.

/Axel
 
hej
jag köpte paketet med 18-55 VR, och måste säga att jag är positivt överaskad, trodde inte att en kitglugg för dom pengarna skulle vara så bra som jag tycker den är (för pengarna)
 
Skall nämnas också att hos expert får man ett presentkort på 500kr.

Kitgluggarna är väl OK har jag förstått. 50/1.8 har jag dock hört är riktigt bra. Men jag har ingen aning när man använder den. Antar att den är bra när man blir lite bättre på fotografi men att den kanske är lite mkt i början.
 
Om Expert ger dig VR-objektivet för bara 500 kr extra och dessutom ett presentkort på 500 kr är det paketet definitivt mest prisvärt. Jämfört med Elgiganten betalar du ju bara 1000 kr för en helt utmärkt telezoom!

Att sälja D80 med 50/1.8 som enda objektiv är rent bondfångeri -- ett sätt att lura okunniga köpare.
 
1. Mediamarkt: D80+50mm 1.8 4999:-
2. Elgiganten: D80+18-55VR 5879:-
3. Expert: D80+18-55/3,5-5,6G DX + 55-200/4-5,6DX IF-ED VR 6899:-

Jag är nybörjare. Vill ha ngt att växa i. Tror inte den fasta gluggen räcker, man vill ju zooma ibland... Optimalt hade ju varit ett 18-135VR-objektiv eller ngt men det är ju dyrt. Jag vill ha värde för pengarna!

Expert erbjöd att för 500kr uppgradera 18-55 till ett likadant med VR.

/Axel

Jag har forsokt hitta Experts erbjudande pa natet, men ar lite last da jag sitter i England just nu, eller ar det ett butiks erbjudande? Da kan det vara lokalt eller i alla deras butiker? Tycker det later som om Experts erbjudande ar bast, plus att det kanns battre an att kopa fran mediamarkt (aldrig varit dar, sa har vall lite fordommar)
 
Att sälja D80 med 50/1.8 som enda objektiv är rent bondfångeri -- ett sätt att lura okunniga köpare.

Det vet jag väl inte om jag håller med om. Begränsningarna med 50mm är ju rätt uppenbara när man står i butiken och testar. Svårare då at se begränsningarna i 18-55 (dess dåliga kvallite och ljussvaghet)
Det är ju ett riktigt bra objektiv, bättre än något av de andra paketens objektiv.

Ett smart sätt att få till ett riktigt kompetent och ändå billigt paket där du dessutom inte får ett smäckigt skitobjektiv som du vill byta bort efter något år.

När man får en slant över kan man ju komplementera med en bra normal-zoom.
 
På tal om D80-paket, cyberphoto har ju ett nice erbjudande såg jag idag. Kamerahus + 18-135mm + UV-filter + batterigrepp + extra batteri + väska för 7990kr. Lite dyrare än de andra men det måste ju vara ett grymt erbjudande med tanke på vad varje styck sak kostar. De tar ju 6990kr för Kamerahus + 18-135mm och batterigrepp och extra batteri får man ju ge runt 2000kr. Prisvärt torde de ju vara..
 
många kommer nog säga att det med 1,8 är bäst, men som nybörjare rekommenderar jag nog experts erbjudande. räcker långt, och så kan du ju köpa ett stativ eller början på en blixt för presentkortet.

mycket bra kamera till väldigt bra pris. sen att man vill ha en 300/700/d3.... men som nybörjare räcker det mycket bra.
 
om jag vore helt ny på system kameror så skulle jag köpa experts erbjudande för 18-55 är det bra med vr men inte absolut nödvändigt
däremot om man fotar med 200mm brännvid är det mycket användbart då det gär det klart lättare att få skarpa bilder. Så för en nybörjare så får du ett mycket allsidigt paket där.
En fast 50 skulle jag inte rekommendera för en nybörjare hur bra objektivet än är det kommer att bli väldigt svårt att få bra bilder inomhus pga av för stor tele effekt sedan äe det mycket lättare att zooma för en nybörjare än att hålla på att flytta sig hela tiden och en 50-1.8 är så billig att den kan man köpa när man känner att man har behov av den.
 
Jag kopte idag en D80 med 18-55 VR, 8gb minneskort och en vaska for £350 har i England. Flyger hem imorgon, ska bli spannande att borja fota!
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.