Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Vilket bildhanteringsprogram ???

Produkter
(logga in för att koppla)

eldaren3

Avslutat medlemskap
Som nybörjare, undrar jag vilket program som är bäst och enklast att köra med i XP.
För att lägga upp bilder i arkiv ex. Foto Station, ACDsee, XP... eller något annat.
Önskar tips om något annat eller lämpligare program som är allsidigt och användbart.

Det beror väl lite på vad du har tänkt dig att göra med bilderna och hur avancerat du vill att det ska vara.
ACDSee är för mig det bästa när det gäller enkel sortering samt för enklare funktioner som t.ex. att ändra storlek och rotera bilder. Ladda hem och testa.
Canto Cumulus är ett bra avancerat katalogeringsprogram. En review finns att läsa här.

/Always

jag tycker att ACDSee funkar bra om man vill ha en enkel och snabb bildvisning. men om man vill lägga upp ett lite mer ordentligt bildarkiv så tycker jag att Fotostation Pro funkar bäst. Då kan du infoga sökord till bilden och även såna saker som info om var när hur bilden togs. copyright mm. Den infon blir också synlig i program som tex Photoshop.

...men om man vill lägga upp ett lite mer ordentligt bildarkiv så tycker jag att Fotostation Pro funkar bäst.
Japp, Fotostation är riktigt bra. Överkomligt pris om man köper den nedbantade verionen. PRO är nog lite overkill för hemma-bruk.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar