gaisaren gbg
Aktiv medlem
Jag framkallar väldigt mycket kort varje år (c:a 2000 bilder per år som åker in i album). Har senaste åren sparat i 11*15. Kör nu med en sony nex och där har du endast 3:2 eller 16:9 som val. Vid 3:2 blir korten 11*17 och tyvärr så finns det ju inga sådana album.
Vilket sätt är bäst att bevara korten på dessa två olika alternativ?
Köpa en album utan fickor och sätta in dom och dra plastfilmen över korten och färdigt.
Eller köpa ett album med pergamyn och klistra fast dom med små fästkuddar, då ligger ju inte korten lika skyddade (eller gör dom det?)
Vilket sätt är bäst att bevara korten på. Vet ju inte om plastfilmen kommer i framtiden fastna på korten, iså fall är det ju bättre med andra alternativet.
Vill ha korten i storlek 11*17 och då finns det inga album.
Men om jag lägger i korten i albumen 11*15 som jag har haft i många år så kommer ju bilden två cm utanför skyddsfilmen, är det fara för korten om dom ligger med två cm utan skyddsfilm.
Någon som har något tips på hur det bästa sättet är att bevara kort i album?
Vänliga hälsningar johan!
Vilket sätt är bäst att bevara korten på dessa två olika alternativ?
Köpa en album utan fickor och sätta in dom och dra plastfilmen över korten och färdigt.
Eller köpa ett album med pergamyn och klistra fast dom med små fästkuddar, då ligger ju inte korten lika skyddade (eller gör dom det?)
Vilket sätt är bäst att bevara korten på. Vet ju inte om plastfilmen kommer i framtiden fastna på korten, iså fall är det ju bättre med andra alternativet.
Vill ha korten i storlek 11*17 och då finns det inga album.
Men om jag lägger i korten i albumen 11*15 som jag har haft i många år så kommer ju bilden två cm utanför skyddsfilmen, är det fara för korten om dom ligger med två cm utan skyddsfilm.
Någon som har något tips på hur det bästa sättet är att bevara kort i album?
Vänliga hälsningar johan!