Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Vilken väska ska jag välja?

Produkter
(logga in för att koppla)

Björka

Medlem
Hej!

Ska köpa mig en ny kameraväska men kan inte bestämma vilken, den ska vara smidig så att man inte känner att det är jobbigt att ta med sig kameran pga. väskan. Sen ska den inte fort bli för liten då jag tänker utöka min utrustning framöver. Maxpris är 1500, tycker inte man ska behöva betala mer för en helt ok väska.

Har tittat runt själv och hittat Dörr adventure Icebreaker Medium eller small och Lowepro flipside 400AW dom verkar rymma det jag ska ha i, men jag undrar om inte Dörren är alldeles för stor.

Det jag ska få in i den är:
D80+BG (om nån månad blir det en D300 istället)
Nikon AF-D 80-200 2,8
Tamron 17-50
Metz AF-48
Manualer och laddare o div.
Kommande macro objektiv och fasta 50mm och kanske en fast 35:a, blir säkert minst 1 till blixt.

Tack på förhand!

http://www.fotosidan.se/reviews/viewreviews.htm?ID=15493
Köpte jag nyligen från scandinavianphoto.se, grymt nöjd.
Har D80 med batterigrepp, monterad 70-200, (går ha vid sidan av om man har annat objektiv på kameran) 16-85, 50/1.8, SB600 samt lite putsdukar o grejer, detta ligger i kamerablocket, sen finns ju fler fack o fickor i själva ryggan. Tycker den sitter riktigt skönt, även om den blir tungt lastad, dessutom för det priset är det svårslaget.
http://www.scandinavianphoto.se/product/item.aspx?iid=6723024

Lycka till!

Lowepro Flipside 400 AW är en bra rygga. Dock rymmer den inte hela min utrustning, så jag möblerar den efter uppdrag. Två proffshus får plats, men räkna inte med att kunna ha objektiv monterade på bägge. Stort plus för stativhållaren och den är komfortabel även vid mc-åkande.
Jag tycker dock det är bökigt med locket på insidan, men å andra sidan är det ett bra stöldskydd.

Hej Sebastian

Personligen har jag Flipside 400AW och är grymt nöjd med den.
I min väska har jag:
Kamera EOS 50D med bg och 100-400L IS USM monterat med motljusskydd:
Sigma 10-20mm
Sigma 150mm macro (liggande)
Canon 24-105L IS USM
Kenko mellanringar
Blixt 430EX
Då finns ett litet fack kvar där jag har några motljusskydd.
Det är vad jag har i "kameradelen".
Sen har jag en massa annat t.ex filter, batterier, minneskort, putsdukar, fjärrutlösare + lite till.
Finns även plats för stativ.
Det är den absolut bästa rygga jag ägt.
Min förra var en Lowepro Phototrecker men den tyckte jag var för tung.

/Krister

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar