dl-larsson
Aktiv medlem
Jag har fotat ett tag med en kompakt digitalkamera, Sony DSC-W170 och vill nu utöka mitt fotointresse genom att införskaffa en systemkamera. Av någon anledning har jag snöat in mig på Canon och väljer mellan Canon EOS 550D, Canon EOS 500D och Canon EOS 1000D. Dock så är jag öppen för förslag och det måste givetvis inte vara en Canon dock vill jag givetvis att det ska vara ett känt märke som man kan "lita på".
Visst är det skillnad på alla dessa, men är det värt att lägga ut de extra pengarna på en dyrare kamera istället för att köpa lite extra utrustning till en billigare, filter, objektiv med mera?
Rent prismässigt skulle jag kunna lägga ut 8000-10000 kr på en "komplett" systemkamera i första taget. Rent fotomässigt så gillar jag att fotografera naturen i allmänhet samt en och annan porträttbild.
Tack på förhand för alla goda råd!
Visst är det skillnad på alla dessa, men är det värt att lägga ut de extra pengarna på en dyrare kamera istället för att köpa lite extra utrustning till en billigare, filter, objektiv med mera?
Rent prismässigt skulle jag kunna lägga ut 8000-10000 kr på en "komplett" systemkamera i första taget. Rent fotomässigt så gillar jag att fotografera naturen i allmänhet samt en och annan porträttbild.
Tack på förhand för alla goda råd!