Annons

Vilken system kamera?

Produkter
(logga in för att koppla)

Marsman

Avslutat medlemskap
Detta är väl en av de vanligaste frågorna här men jag måste ha hjälp, har tittat på bilder, läst, sökt mm. Ju mer jag läser desto mer förvirrad blir jag.

Jag har begränsat mig till en av dessa tre kameror och Sonys verkar stå högst upp i min vill ha lista men jag är osäker.

Sony DSLR A700
Nikon D80
Nikon D300 (lite dyr i min mening men den är med i listan ändå)

Vill ha mer på fötterna innan jag gör en beställning. Jag undrar också över "nödvändiga" start utrustning jag kan tänkas behöva förutom minne. tex. extra objektiv mm...

Tack på förhand
 
Definitivt.

Ta en ordentlig titt på Sony a700 med 24-105. Det kommer att räcka mycket långt. Vill Du ha mer vidvinkel, ta det billigare 18-70.

Plåta se'n som en tok och fundera först om sex månader på vad Du ska komplettera med.
 
bros lite på hur kräsen du är. Du klarar dig långt med en D80, helt klart, men de bägge andra är ju helt enkelt två snäppet bättre kameror. Bildkvaliten är försumbar(även om den till dels är något bättre på de dyrare modelerna) så länge man hållr sig på lågt ISO. Plåtar du ofta i svagt ljus med ISO 800 och mer är A700 samt D300 att föredra, bäst i detta fallet är D300. Sen är A700 o D300 kravigare byggda, också här e D300 i högre klass än de andra.

Blir det att du väljer mellan endast A700 o D300 i framtiden så är det bästa att känna o klämma på dom. Dessa bägge hus är så pass likvärdiga att det förmodligen är smaken och känslan att använda dom som avgör valet.

Det som talar för D80 är väl att det är en mkt bra kamera för sitt pris, samt att du kan lägga pengarna som blir över på optik, blixt mm.

40D är annars väldigt billig numera, ifall Canon kanske skulle kunna vara ett alternativ.

Lycka till!
 
Tack!

Tack för svaren!

Jag har nu bestämt mig, jag kommer köpa mig en Sony A700. Efter många om och men så får det lov att bli den, dess klara LCD kommer hjälpa mig mycket eftersom jag gillar använda dessa.

En fråga, Objektiv, vilka kan jag köpa till Sony A700 förutom deras egna?

Nu gäller det bara hitta ett ställe med bra pris på den, har ni idéer så dela med er.

Tack igen.
 
Re: Tack!

Marsman skrev:
Tack för svaren!

Jag har nu bestämt mig, jag kommer köpa mig en Sony A700. Efter många om och men så får det lov att bli den, dess klara LCD kommer hjälpa mig mycket eftersom jag gillar använda dessa.

En fråga, Objektiv, vilka kan jag köpa till Sony A700 förutom deras egna?

Nu gäller det bara hitta ett ställe med bra pris på den, har ni idéer så dela med er.

Tack igen.

Det finns en hel del objektiv från Sigma, Tamron och Tokina. Ta gärna en titt här: http://www.dyxum.com/lenses/

Där hittar du alla objektiv som finns till A700, vartenda ett av dem du hittar på den här sajten fungerar. Alla 308 olika! :)

Dyxum är för övrigt en otroligt trevlig sajt för Sony/Konica Minolta, ta en titt på forumet där.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.