Annons

Vilken ska man satsa på?

Produkter
(logga in för att koppla)

jonna---s

Ny medlem
Hej!
Jag är en 17 årig tjej från finland som är fotointrsserad och har länge velat ha en systemkamera men inte haft råd, nu har jag planer på att köpa men vet inte vilken jag ska köpa jag har funderat på bl.a. nikon D3000, canon eos 1000D men jag vet inte vilken av dem som är bättre. Har även funderat på canon eos 450D men vet inte vilken skillnaden mellan dem är, ara att den senarenämnda är dyrare. Vad lönar sig att köpa, och vad får man bättre bilder med, tips och råd tas tacksamt emot. :)

Hej!
Jag är en 17 årig tjej från finland som är fotointrsserad och har länge velat ha en systemkamera men inte haft råd, nu har jag planer på att köpa men vet inte vilken jag ska köpa jag har funderat på bl.a. nikon D3000, canon eos 1000D men jag vet inte vilken av dem som är bättre. Har även funderat på canon eos 450D men vet inte vilken skillnaden mellan dem är, ara att den senarenämnda är dyrare. Vad lönar sig att köpa, och vad får man bättre bilder med, tips och råd tas tacksamt emot. :)

Hej ! I bildkvalite är dom här ganska lika,men 450D är väl den som är bäst i övrigt av de här tre,köp den du tycker bäst om ! MVH.

Det lär ju va en ny Nikon 3100 på gång. Så, om du inte har alltför bråttom, så hade jag nog väntat en stund..... Mvh,

... vet inte vilken jag ska köpa jag har funderat på bl.a. nikon D3000, canon eos 1000D men jag vet inte vilken av dem som är bättre...
Det är inte så stor skillnad. Gå till en butik och känn på dem, ta den du gillar bäst. Det är viktigt att man tycker om sin kamera.

Detta med att känna på dom är verkligen underskattat. Jag var och kände på en 7d och en 50d 550d, precis som dig är jag total nybörjare. Och jag gillade 50D bättre i handen än övriga kameror. Jag kollade även såklart ett bra pris och kände att jag fick mest valuta för pengarna.

Så kolla specifikationmässigt vilken som är bättre också, och testa dom genom att hålla i dom. Någon kanske passar just dina händer bättre än den andra.

ANNONS
Köp TZ99 hos Götaplatsens Foto