Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Vilken skärmkalibrerare ska man satsa på?
- Trådstartare RogerS
- Start datum
Flash Gordon
Aktiv medlem
Jag har också en undran. Med åren har jag lärt mig att min skärm efter jag kalibrerat den mauellt så gott jag kan alltid är ljusare än mina utskrifter. När jag dragit upp ljusheten så att en himmel börjar bli utfrätt i vissa ljusa partier blir det fortfarande bra i utskriften.
Jag har inte kunnat kalibrera skärmen så mörk som utskrifterna blir.
Blir detta bättre med med en Eye one 2 eller Spyder 2 eller måste man köpa en värsting skärm för 10 - 15 tusen?
Min HP f1703 lcd-skärm är annars skarp och bra.
Jag har inte kunnat kalibrera skärmen så mörk som utskrifterna blir.
Blir detta bättre med med en Eye one 2 eller Spyder 2 eller måste man köpa en värsting skärm för 10 - 15 tusen?
Min HP f1703 lcd-skärm är annars skarp och bra.
Per S
Aktiv medlem
Profile Mechanic Monitor är bra budgetalternativ. Program + mätutrustning koster 180 USD, vilket blir under 2000 kronor med frakt, tull och moms.
Programmet kan kalibrera en skärm i Windows XP eller två skärmar i Mac OSX.
Profile Mechanic Monitor kommer från Digital Light & Color i USA. Kundservicen och användarforumet är suveränt bra. Man får oftast svar inom några timmar via användarforumet (som också DL-C också använder för kundstöd.)
Programmet finns på sidan www.dl-c.com
Det finns också ett systerprogram, Profile Mechanic Scanner, avsett för kalibrering av skannrar.
DL-C gör också ett förstklassigt - men billigt - bildbehandlingsprogram, Picture Window Pro.
Programmet kan kalibrera en skärm i Windows XP eller två skärmar i Mac OSX.
Profile Mechanic Monitor kommer från Digital Light & Color i USA. Kundservicen och användarforumet är suveränt bra. Man får oftast svar inom några timmar via användarforumet (som också DL-C också använder för kundstöd.)
Programmet finns på sidan www.dl-c.com
Det finns också ett systerprogram, Profile Mechanic Scanner, avsett för kalibrering av skannrar.
DL-C gör också ett förstklassigt - men billigt - bildbehandlingsprogram, Picture Window Pro.