Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Vilken Sigma EF-500 DG Super?

Produkter
(logga in för att koppla)

Vinceremo

Aktiv medlem
http://www.technikdirekt.de/main/page.xp?pageid={BE7CB1A4-10CC-4B68-A419-C4F18DF081CA}&SESSIONID=221190174257&DS=1&TS=1905361447&history=set

Under blixtar på Technikdirekt (se länken) och om man sedan väljer Sigma, får man upp ett antal Sigma EF-500 DG Super-blixtar.

Vilken är den som både här och på Cyberphoto heter Sigma EF-500 DG Super? Jag fattar inte särskilt av de övriga bokstäverna, och vill inte gärna köpa fel blixt...

(Och med risk för att låta dum, visst passar den till 20D?)
 
Lösning...

Fick nu förklarat för mig att det handlade om förkortningar för kameramärken och i förlängningen blixtskopassning.

Nåväl, då var det löst.
 
Så vilken Sigma passar till min Canon 10D

Så vilken av blixtarna skall man köpa av de på teknikdirekt om man skall ha en som passar till Canon 10D? UNdrar också lite smått vad det är för skillnad på super och super 2...någon som kan förklara? Tack...
 
Om jag har förstått det hela rätt så har version två även stöd för E-TTL2, vilket bla 20D och 1D MK2 har använder sig av. Men till din 10D ska båda fungera lika bra. Fick en sånhär till min 300D i julklapp och än så länge är jag ruskigt nöjd :)
 
men vilken

men vilken av blixtarna skall man beställa på teknikdirekt om man skall ha en sigma super därifrån..de som kostar runt 1800 svenska...! De har ju olika slutnamn. VIlken är det som passar till Canon?
 
Sitter alla E-TTL II funktioner i huset? Finns det inte några som sitter i blixten? Jag har för mig att Canon 580EX kan göra vissa saker med vitbalansen och med zoomhuvudet?

--jalle

Jeppe skrev:
Jag skulle gissa att det är denna:
http://www.technikdirekt.de/main/pa...cuslayout=full5&focuslayout=full5&history=add

Alltså Sigma EF-500 DG Super EO-ETTL (eo=eos?)

En kommentar till Magnus inlägg: E-TTL II sitter i kamerahuset och inte i blixten. Därför "klarar" blixtar som t.ex. EX 420, 550 och andra EX-kompatibla blixtar (som Sigma EF-500 DG Super) E-TTL II
 
Det är korrekt Jalle, just vitbalanseringen och blixtens utlysningsvinkel i förhållande till FOV Crop är något som finns på 580EX, men detta har inget att göra med E-TTL II i sig.
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.