Annons

Vilken LOMO???

Produkter
(logga in för att koppla)

roninen

Aktiv medlem
Jag står i valet av att köpa en LOMO men går man in på lomography.com så finns det två stå LC-A modeller o välja mellan. En LC-A 1991 som är rysktillverkad o har tydligen en del år på nacken, även om de är i orginalkartong som de står, och en LC-A + som är kinatillverkad. vilken är det ni har alla ni som skrivit recensioner? kan inte hitta nån som nämner plus nånstans,, och er "hållbarhet" ni fyllt i varierar från 1 till 5 för vissa går den sönder efter första rullen o andra e det en "pansarvagn som klarar allt"

Ska jag köpa 1991an eller "+":en???

Jag skulle satsa på den nya då jag hört att den gamla oftar går sönder första veckan.. o det är inge kul..
Men, det blir inte så värst mycket "Lomo-effekt" på där kamerorna tyvärr..

Du kan lika gärna köpa en gammal kompaktkamera av okänt märke för en 100-lapp på loppis istället för tusenlapparna en Lomo kostar - och då är det framförallt namnet du betalar för.

okej! men jag såg att det fanns en variant av de kinesiska som kostade lite mer, men som hade den klassiska orginal linsen från de ryska kamerorna,,, det är väl lite där effekten ligger? o då borde de väl bli mer effekt?

ANNONS
Sony Winter Cashback hos Götaplatsens Foto