Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Vilken kamera?

Produkter
(logga in för att koppla)

Kiffe

Aktiv medlem
Tja

Jag är ute efter att uppgradera min 30D och funderar på en 1Ds Mark II.

Men nu vill jag höra vad ni tycker, vilken kamera ska ja köra på.

Jag äger redan canonprylar, men har själv funderat på att byta till Nikon ett tag. Så säg vad ni tycker jag ska ha.

Saker ni kan ha i åtanke

- Ca 15.000 kr

- Valfritt märke

- Fotar mkt press

- Vill gärna ha lite större censor så att jag kan få det där "suget" i bildkanten

- Har 4 gluggar(50mm 1.8 70-200 2.8 28-75 2.8 18-55),blixt 550, div filter, mellanringar, rengörings saker, 3 väskor, en 350D och lite annat smått och gott som skulle kunna säljas och ersättas med lite annat om ni kan komma med förslag (vid märkesbyte)

Hoppas att ni kan komma med lite förslag:)

Misstänker att du menar 1D mkII och inte 1Ds mkII?

Räcker utmärkt för "press"-foto.
Har ett sådant hus själv, som jag använder när jag plåtar mina sport-uppdrag.
Helt klart ett bra val.

- Vill gärna ha lite större censor så att jag kan få det där "suget" i bildkanten
Om du menar usel kantskärpa så ska det nog inte vara några problem;-) Nä, du menar nog rejäl vidvinkel, och då kan du räkna med att punga upp X antal tusenlappar till. Du kommer att ha betydligt svårare att hitta något som är skarpt ända ut i hörnen än till din 30D, men det har nog ingen som helst betydelse för pressfoto.

ANNONS
Spara upp till 12000 kr på Nikon-prylar