Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Vilken kamera?

Produkter
(logga in för att koppla)

Danzap

Medlem
Jag är en ganska färsk amatör som tröttnat på min vanliga Minolta Dimage 500.
Det känns som jag vill ha ngt som ger lite mer möjligheter.

Men då kommer frågan....vilken.
Jag har spanat in 3 olika varianter och tänkte om ngn vänlig själ kunde guida mig i denna djungel.

Alt 1. Nikon D80
Alt 2. Canon EOS 350D
Alt 3. Sony A100

De är de som jag sett hittills och vad tror ni om de.
Fördelar/nackdela etc.
Har ni ngn annan som är ngt för mig?

Tacksam för svar

Bara ett inlägg....

Jag vet att det finns massor med trådar angående detta men jag behöver svar utifrån mina kunskaper också.
Jag tycket det är skitskoj att fotografera men är inte särsklit erfaren i fotografering som "konstform".

Därför gjorde jag en ny tråd...;P

Lägg till Pentax K100D i din lista. Föreslår att du söker lite i trådarna. Gör sedan en lista på vad du vill ha i en kamera, gå till en butik och kläm lite på dom olika modellerna. Alla dom kamerorna kommer att ge dig bra bilder.

Danzap skrev:
Jag är en ganska färsk amatör som tröttnat på min vanliga Minolta Dimage 500.
Det känns som jag vill ha ngt som ger lite mer möjligheter.

Men då kommer frågan....vilken.
Jag har spanat in 3 olika varianter och tänkte om ngn vänlig själ kunde guida mig i denna djungel.

Alt 1. Nikon D80
Alt 2. Canon EOS 350D
Alt 3. Sony A100

De är de som jag sett hittills och vad tror ni om de.
Fördelar/nackdela etc.
Har ni ngn annan som är ngt för mig?

Tacksam för svar

Gå in på DPreview.com och läs testen på 400D, så kommer du att inse att du skall köpa en D80(!)

Hälsningar

Adam