Zab
Medlem
Hejsan är ny både här o i dslr världen, ska köpa Nikon D80 under nästa vecka. Den kommer dock med 18-55 glugg och jag känner att jag vill ha typ 70-300 eller liknande har dock relativt begränsad budget så jag har kollat på Tamrons 70-300 och undrar härmed helt enkelt om det är ett bra objektiv eller finns det bättre i ungefär samma prisklass? Kommer mest att fota allmänna bilder såsom natur djur barn hundar liknande men vill även gärna ha lite macro.
Undrar även om D80 med 300 glugg går ner "obehindrat" i en Lowepro slingshot antingen 100 eller 200 modellen ? Har nämligen blivit lite kär i deras slingshot modeller då de dels inte ser ut som en fotoväska samt "rotationen" när man ska skjuta verkar himla smidig. För mer info fråga gärna
Undrar även om D80 med 300 glugg går ner "obehindrat" i en Lowepro slingshot antingen 100 eller 200 modellen ? Har nämligen blivit lite kär i deras slingshot modeller då de dels inte ser ut som en fotoväska samt "rotationen" när man ska skjuta verkar himla smidig. För mer info fråga gärna