Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare.
Vilken film på golfbanan? Reala 100 ger alltför gröna bilder. Snabbt svar önskas!
- Trådstartare Eeros
- Start datum
Paragrafryttaren
Aktiv medlem
Grönstick beror knappast på filmen.
Möjligen på kopieringen. Tyvärr kör jag inte tillräckligt mycket negativ film för att kunna hjälpa dig.
Möjligen på kopieringen. Tyvärr kör jag inte tillräckligt mycket negativ film för att kunna hjälpa dig.
Johan Okker
Aktiv medlem
Superian uppfattar jag som lite mera neutral i tonerna jämfört med realan, åtminstonde Press 400, 800.
Den finns ju i 100 så det kanske kan vara något?
Den finns ju i 100 så det kanske kan vara något?
Johan Okker
Aktiv medlem
LeadHead skrev:
Grönstick beror knappast på filmen.
Realan kan ge ganska "fyllig" grönska. Antog att det var det som avsågs med grönstick.
Men annars är det helt klart kopieringsfel.
AnnaKarin
Aktiv medlem
Neg filmer använder jag nästan aldrig, så det kan jag inte tipsa om. Diafilm som är neutral är Kodak Elit Chrome 100 och E100G, Fuji's Provia och Astia där Astian väl är den "blekaste". Men hur de är på golfbanan har jag ingen aning om. Provia och Astia är väl porträttfilmer om man nu får generalisera lite.
PerFogelberg
Aktiv medlem
En film som jag använder mycket och har lite mildare färgåtergivning är Kodak Portra 160NC.