Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Vilken digitalkompakt för 1500 kr? (var: "digitalkamera-problem")

Produkter
(logga in för att koppla)

farrebarre

Avslutat medlemskap
digitalkamera-problem

hej!

jag kommer spendera det närmaste halvåret i north carolina, usa, och vill gärna köpa en schysst liten digitalkamera som man kan ha med sig då jag helst vill slippa springa runt med min D70 överallt =)

har ni några bra tips?
prisklassen jag har tänkt på är ungefär 1500 ... har tittat på på Samsung Digimax A502 och annat smått o gott på pricerunner men jag tänkte kolla med er här. ni har ju gjort lyckade rekommendationer till mig innan =)

tacksam för all hjälp!!

/farid

Som jag svarade någon annan, Canon Powershot A410 är att föredra om man prioriterar bildkvalité (men Samsungen har bättre video). Båda går att hitta för under 1500:- Eftersom att du har en D70, så skulle jag nog rekommendera Powershoten, just pga bättre bildkvalité och snabbare processor (du skulle nog tycka att Samsungen är en snigel).

tack så mycket jörgen för tipset. ska kolla närmare in på powershot-kameran. som sagt, det är inget avancerat jag ska ha kameran till ...mest fest och lite bilder från vardagen i stort sett.

ni får gärna ge mer tips!

ha det bra!

ANNONS
Spara upp till 12000 kr på Nikon-prylar