Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Vilken Digitalkamera för 5000 kr

Produkter
(logga in för att koppla)

andreashj

Aktiv medlem
Hej, jag funderar på attl komplettera min 300D med en liten kompakt digitalkamera för att lättare dokumentera vardagssituationer. Kan tänka mig att spendera ca 5000 kr.
Viktigt är god vidvinkel motsvarande ca 28 mm och sen alla de andra attributen, som snabbhet, skärpa, brus och handhavande.

Vad rekommenderar ni?

/Andreas

andreashj skrev:
Ser bra ut. Vidvinkeln kunde dock vara bättre. Casio har 33mm lins från Canon.
/A

Jo. Tyvärr är utbudet på avancerade kompakta kameror med 28mm väldigt dåligt. 33mm fick duga för mig och hitills jag inte känt att det är för "trångt".

Nåväl, jag tänker inte skryta om P600an här - men om det är något du undrar som du inte hittar i specar och recensioner kan du ju fråga. Jag är väldigt nöjd med den, men alla har ju olika krav

Som sagt, finns inte så många kompakter med jättemycket vidvinkel. Canon S60 och Ricoh Caplio RX är väl två stycken som har motsv 28mm.

Om vi bortser från kravet på vidvinkel och endast går på bildkvalitet, snabbhet och lågt brus, vem vinner då i 4-5000 kronors ligan?
/Andreas

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar