Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Vilken dag!!

Produkter
(logga in för att koppla)

Limpa

Aktiv medlem
Satte igår ut mitt 70-200/2,8 till försäljning och det tog inte lång stund förrän det var sålt till en annan medlem här på Fotosidan. Han satte in pengarna på mitt konto och jag beställer ett 300/4 som jag länge velat ha.

Så idag när jag ska packa ner det för att skicka iväg det så lyckas jag med bedriften att tappa det med kameran påsatt från översta hyllan i garderoben.......F*N.
Det slår i backen med objektivet först och det blir ett litet märke, zoomringen har fastnat i 200mm läget och det går ej att vrida på.
Kameran klarade, mirakulöst nog, fallet på 2 meter.
Det kändes inget vidare att ringa till köparen och tala om att det inte kommer något objektiv. Han har fått tillbaka sina pengar, men jag har inte avbeställt mitt 300 och kommer inte att göra det heller=)

Givetvis så har försäkringsbolaget stängt över helgen, så nu får jag gå och vara nervös i ett par dagar innan jag vet om jag kommer att få ut någon ersättning eller inte.

Ville bara skriva av mig lite efter en dålig start på min dag.

/Tommy
 
Det bara fortsätter!

Min dotter på två år har blivit förkyld (=gnällig). Min son på tre mån har ont i magen. Får precis reda på att Minoltas 300/4 har utgått ur sortimentet och går ej att få tag på någonstans. Jo, och så ska jag åka och jobba snart.

Det går nog över.......

/Tommy
 
Varför översta hyllan?
Varför beställa innan man vet om köparen vill ha prylen?

Jag har som policy att vänta in reaktionen hos köparen och pengarna är i box, innan jag går på ny affär..

Mvh Niclas, som har för vana att förvara sina få prylar nära golvet:)
 
Jag har lärt mig min läxa. Från och med nu ska jag förvara mina prylar på golvet i källar`n.

/Tommy
 
D Nilsson skrev:
När man har småbarn så bör man nog förvara dyra prylar lite högre upp ;)

hmmm,,, sant men inget barn har nu ever tagit sig in i min fotobag och inte heller har de visat intresse för den. Lösa fotogrejer,, ja då förstår jag att de kan åka i golvet eller i toaletten..

MVH Niclas,
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.