Annons

Vilken bärbar 15" PC för fotoredigering ?

Produkter
(logga in för att koppla)

Tony johansson

Aktiv medlem
Precis som rubriken lyder, går jag i funderingarna att förnya min laptop (pc) och då tänkte jag införskaffa en som är mer lämpad att redigera bilder på, än den jag har (som täcker ung. 58% av aRGB =0 !) Tanken är att jag skall ha med mig den på resande fot, så den får gärna väga så lite som möjligt.

Apple är inget alternativ IMHO, dels för att jag inte är bekant med OSX , dels för att jag tycker att dom är allt för dyra, dessutom går det (minst) lika bra att redigera bilder med samma resultat, på en Pc.

Det kanske inte har någon betydelse i sammanhanget, men jag använder (i princip) bara Ligthroom (och div. plug-ins) i mitt redigerande och inte Ps. I den mån jag använder Ps (vilket i princip aldrig händer), har jag min stationära burk.

Den här är jag intresserad utav.
Nu vet jag inte riktigt hur skärmen är för bildredigering men det kanske nån annan kan svara på.

https://www.netonnet.se/art/dator/b...ovo-ideapad-500-15acz-80k40041mt/230822.8908/
Helt klart ett intressant alternativ, men jag är nog mest intresserad av en Intel-processor, sedan är jag tveksamt till att skärmen är lämpad för fotoredigering, men där jag okunnig. Tror att en dator med IPS-skärm är mer lämpad för ändamålet.

Helt klart ett intressant alternativ, men jag är nog mest intresserad av en Intel-processor, sedan är jag tveksamt till att skärmen är lämpad för fotoredigering, men där jag okunnig. Tror att en dator med IPS-skärm är mer lämpad för ändamålet.

Javisst intel är ju bättre, men då skenar som sagt priserna iväg. Men håller med om skärmen synd att den inte har ips.

ANNONS
Spara 5000 på Fujifilm GF-objektiv hos Götaplatsens Foto