Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Vilken axelväska regnskogs-trek

Produkter
(logga in för att koppla)

oSN

Medlem
Jag planerar åter igen in en tur till regnskog under 3 veckor i Colombia och kommer att ha en större ryggsäck med minimalt av kläder skor/stövlar och sånt man måste ha med.
För att kunna flyga inrikes får man optimera pakningen och ha all kamerautrustning i en separat väska som handbagage så den helst kommer under 7kg.
Jag funderar därför på en axelväska eftersom det är svårt att bära två ryggsäckar i regnskogen.
Det blir inte dagsturer med en fast punkt att utgå från utan jag kommer att röra på mig hela tiden så det blir till att bära bägge väskorna.

Jag behöver ha plats till:
macbook pro 13"
2x kamerahus (7D + 5D med batterigrepp)
tamron 90/2.8 macro
canon 24-105/4L IS
canon 100-400/4L IS
2x stora blixtar 550EX + 580EXII

Mina tidigare fotoresor till Costa Rica och Panamá har lärt mig att man oftast inte behöver helt vattentätt om man inte doppar hela väskan, skyddar utrustningen mot både regn och kondens under regnkläder. Men ett rejält regnöverdrag behövs.

Jag vill bara inte få det för obekvämt under bärandet, så att man orkar hela vägen.

Förslag?
Tamrac 5611 ? Lowepro 550 Stealth AW? för klumpigt?
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.