Annons

Vilken av kamerorna ska jag välja

Produkter
(logga in för att koppla)

llew89

Aktiv medlem
Jag ska köpa en kompaktkamera som jag kan ha med mig lite överallt och slippa släpa på systemkameran.

Jag väljer mellan Panasonic Lumix DMC-TZ7 och
Panasonic Lumix DMC-FX500

Den senare har manuella inställningar vilket är attraktiv men den första verkar vara bättre bildmässigt.

Någon som har någon erfarenhet av kamerorna i fråga?

Jag ska köpa en kompaktkamera som jag kan ha med mig lite överallt och slippa släpa på systemkameran.

Jag väljer mellan Panasonic Lumix DMC-TZ7 och
Panasonic Lumix DMC-FX500

Den senare har manuella inställningar vilket är attraktiv men den första verkar vara bättre bildmässigt.

Någon som har någon erfarenhet av kamerorna i fråga?

Är väl en fråga om pris. Panasonic Lumix LX3 är fantastisk vad jag har sett - dels från tester (t.ex. på DP-rewiev), dels från en kompis som har en som komplement till Nikon D80. han är helnöjd med hantering, storlek och bildresultat. / mvh FiCa1

pris spelar mindre roll

jag vill ha en "ultrakompakt" helst med manuella inställningar behövs dock ej
HD film med "bra ljud"
så bra inbyggd blixt som möjlig och helst minst 4x zoom...vill kanske ha lite till

självklart så måste bildkvaliten vara bra

Är väl en fråga om pris. Panasonic Lumix LX3 är fantastisk vad jag har sett - dels från tester (t.ex. på DP-rewiev), dels från en kompis som har en som komplement till Nikon D80. han är helnöjd med hantering, storlek och bildresultat. / mvh FiCa1

Inte bara han som är nöjd med den kan jag säga, den är mer än trevlig men för mina händer är läderväskan ett måste. Dvs +900:-

/Kent

ANNONS
Köp TZ99 hos Götaplatsens Foto