Annons

Vilken av dessa känns bäst? (färg vs sv)

Produkter
(logga in för att koppla)

Scratchen

Aktiv medlem
Har kört fast lite, eller jag kan rättare sagt inte bestämma mig för vilken jag tycker är mest tilltalande. Funderar nämligen på att skicka in en av dessa två varianter till kommande numret av Fotosidan Magasin, men kan inte klura ut vilken av dom. Det ligger en del jobb i PS bakom båda..

Vilken hade ni valt? (Jag är alltså inte ute efter bildkritik, utan efter ett spontant val från er sida)

http://www.fotosidan.se/gallery/viewpic.htm/2586660.htm

Bilagor

• brollop.jpg
    brollop.jpg
    32.1 KB · Visningar: 377
kanske konstigt men...

Personerna på den S/V bilden känns bättre men bakgrunden blir som ett blobmonster som kanske anfaller, kan du använda någon form av filter i efterbehandlingen som får bakgrunden annorlunda?

I färgbilden blir det för grönt, ser nästan ut som en overklig Tilt-Shift bild eller som om bakgrunden är en uppspännd bakgrundsbild. jag kan inte sätta fingret på det. kanske ska till lite mer bakgrundsoskärpa?
joachim

Långt ifrån någon expert, men föredrar färgbilden eftersom det känns som att personerna flyter ihop med bakgrunden på den s/v.

Tack för er input. Det blev den svartvita som skickades in. Återstår att se ifall den kommer med!

ANNONS