JohanLM
Aktiv medlem
Eller vilka?
Dvs. den eller de kameran som man lätt kan tänka sig att ta med sig ut på krogen, kompisfesten/middagen/grillningen eller liknande.
Ett bra alternativ så man slipper bära med sig sin systemkamera.
Min gamla trotjänare Sony DSC-P7 gav upp till slut efter många festivaler, grillpartaj och krogrundor. Inte den mista eller smidigaste om man jämför med dagens, men den var byggd som en tegelsten och hade en bra blixt.
Men nu måste jag hitta en ny (Så jag inte frestas att plocka med mig min D200) och undrar vilka är era favoriter i dagsläget?
Kreterier som borde (vad jag anser) uppfyllas :
- Liten :
Enkel / bekväm / smidig att ha med sig i fickan.
- Snabb :
Allt från uppstart > Hitta fokusering > Bildtagning
- Bra under mörka förhållanden :
Snabb blixtuppladdning, bra blixtplacering på kameran för att motverka red eye, hittar enkelt vad man vill ta på
- Tålig :
Klara ett någorlunda fall, fukt
Dvs. den eller de kameran som man lätt kan tänka sig att ta med sig ut på krogen, kompisfesten/middagen/grillningen eller liknande.
Ett bra alternativ så man slipper bära med sig sin systemkamera.
Min gamla trotjänare Sony DSC-P7 gav upp till slut efter många festivaler, grillpartaj och krogrundor. Inte den mista eller smidigaste om man jämför med dagens, men den var byggd som en tegelsten och hade en bra blixt.
Men nu måste jag hitta en ny (Så jag inte frestas att plocka med mig min D200) och undrar vilka är era favoriter i dagsläget?
Kreterier som borde (vad jag anser) uppfyllas :
- Liten :
Enkel / bekväm / smidig att ha med sig i fickan.
- Snabb :
Allt från uppstart > Hitta fokusering > Bildtagning
- Bra under mörka förhållanden :
Snabb blixtuppladdning, bra blixtplacering på kameran för att motverka red eye, hittar enkelt vad man vill ta på
- Tålig :
Klara ett någorlunda fall, fukt