Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Vilken är bästa A3-skrivaren

Produkter
(logga in för att koppla)

gunau

Aktiv medlem
Det är nu äntligen dags att skaffa en A# fotoprinter. Jag har frågat förut och försökt läsa på, ringt till olika firmor men det är inte lätt att få goda råd. Har någon några erfarenheter att dela med sig av?

gunau skrev:
Det är nu äntligen dags att skaffa en A# fotoprinter. Jag har frågat förut och försökt läsa på, ringt till olika firmor men det är inte lätt att få goda råd. Har någon några erfarenheter att dela med sig av?

Bläckstråle eller vaxstråle ????
pc eller MAC ?

Några "bläckisar" som är bra är Epson, Canon och HP. Obs: det skall vara de som har 6 eller fler färgpatroner. Problemet med "bläckisarna" är väl att dem måste jobba ofta, för att inte de skall torka ihop.

Bra vaxskrivare är Xerox och Qms, dyra i inköp men underbara kopior och hyfsat billiga utskrifter. Kolla om det finns beg. modeller!

Ilk

Jag söker en skrivare för hemmabruk med A3 så då är nog bläckstråle det enda överkomliga om man vill ha "bästa" fotokvalite ifrån en PC. Kameran är en Canon 10d med ca 6 milj pixlar.

Canon i9100. Klarar directPrint med din 10D. Jag har föregångaren S9000. Men använder inte den sådär jättemycket, eftersom labbet har sänkt sina priser...

Re: Re: Vilken är bästa A3-skrivaren

Finland skrev:
Bläckstråle eller vaxstråle ????
pc eller MAC ?

...Bra vaxskrivare är Xerox och Qms, dyra i inköp men underbara kopior och hyfsat billiga utskrifter. Kolla om det finns beg. modeller!...

Ilk

Vaxstråleskrivare finns dessvärre inte för A3. Har bara för nån månad sen kollat den markanden och fick tji! Håller annars med om kvaliten med vax, svårslagen!

/ Pia

Tack för råden. Det blir nog en Epson 2100 eftersom jag nästan alltid går via Photoshop Elements. Jeppe, vilket lab använder du som är bra och billigt?

Re: Re: Re: Vilken är bästa A3-skrivaren

Piha skrev:
Vaxstråleskrivare finns dessvärre inte för A3. Har bara för nån månad sen kollat den markanden och fick tji! Håller annars med om kvaliten med vax, svårslagen!

/ Pia

Konstigt, då måste det vara nåt annat vi har?? Fast den va int billi, 80Th

Men bildera e underbare!!

Här finns en vaxstråleskrivare från Xerox för 7000kr, dock inte för A3.

Men, jag tror knappast att jag kommer att köpa en fotoskrivare. Postorderlabben kommer bara att bli billigare och billigare när allt fler skaffar digitalkamera.

/Pontus

Senast ändrad:
ANNONS