Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Vilka studioblixtar?

Produkter
(logga in för att koppla)

Pixartist

Aktiv medlem
Hej alla fotogurus.
Jag tänkte köpa studioblixtar.
Jag har aldrig använt sånt tidigare, så jag är helt rookie.
Jag har kikat på ett komplett paket från Elinchrome med två st. BXRi 500 blixtar.
Är det bra grejer? Det står att de är bra för att fota stora saker som inredningar och gruppfoton. Det är bra, det kommer jag göra. Men en annan nybörjarfråga är då, är de lämpliga även för porträtt och produktfotografering? Går det att ändra styrka på dem så att man kan ta bilder på mindre saker och personer utan att de är för starka?

Tack på förhand!

/Daniel

Skulle vara snällt av dig att dela med dig av infon, för oss som inte vet :)

Förvisso sant.
Man tänker ju att "alla andra redan vet"...

Det ska vara ett mycket bra paket, kanske lite i överkant för en nybörjare, men samtidigt inte något jag växer ur direkt.

De duger till att fota utomhus, innomhus, stora saker som bilar, gruppfoton m.m. lika väl som att man kan ställa ner styrkan från max effekten 500 Ws till 30 Ws. Så de duger även mycket bra till att ta porträtt, produktfoton, de gulliga bilderna på bebisar m.m.

Så det verkar, som jag uppfattade det, vara väldigt mycket för pengarna.

Förvisso sant.
Man tänker ju att "alla andra redan vet"...

Det ska vara ett mycket bra paket, kanske lite i överkant för en nybörjare, men samtidigt inte något jag växer ur direkt.

De duger till att fota utomhus, innomhus, stora saker som bilar, gruppfoton m.m. lika väl som att man kan ställa ner styrkan från max effekten 500 Ws till 30 Ws. Så de duger även mycket bra till att ta porträtt, produktfoton, de gulliga bilderna på bebisar m.m.

Så det verkar, som jag uppfattade det, vara väldigt mycket för pengarna.

Låter ju riktigt trevligt och mångsidigt. precis som du sa, tar nog ett ganska bra tag innan man växer ur dom. Tack för infot :)

ANNONS
Köp Fujifilm GFX100S II hos Götaplatsens Foto