Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Vilka laddbara batterier till extern blixt?

Produkter
(logga in för att koppla)

krisen

Aktiv medlem
Jag har precis köpt en SB-800 som ska användas ihop med min D70 och funderar på vilka batterier jag vill ha. Är ClasOhlssons "Vanson" 1800mAh nått att ha? Det finns en laddare för 8 st inkl 8 st sånna batterier för 365kr, och det verkar väl rätt prisvärt om nu batterierna är bra. Vad rekomenderar ni annars?

MVH C.

Jag kör med "VARTA 2100mah" från Expert till min 550EX. Laddare + 4 batterier kostade c:a 400: och ytterligare ett par hundra för 4 extra batterier.

Med dubbla uppsättningar (8 batterier) har jag alltid 4 i blixten och 4 i laddaren. Så fort jag har varit ute och fotat och kommer hem så skiftar jag batterierna och har därmed alltid fulladade batterier i blixten. Fungerar oerhört bra och batterierna räcker väldigt länge!!

Ska jag fota mycket så laddar jag upp alla 8 och kör med. Det gör man inte slut på en kväll om man inte tok-fotar!!

mvh //Peter

På ClasOhlsson kostar Varta 2100mAh 49,50kr st, det blir rätt saftigt om man vill ha 8 st och sen en bra laddare.

...man får med dom 4 första när man köper laddaren. 4 batterier på 2100mah för 200:- är väl inte farligt? Tänk vad det skulle kosta att köpa engångsbatteier med en sådan blixt... 200:- i månaden =o)

//Peter

Nu hittade jag något trevligt på onoff.se

GP Batteriladdare PowerBank Travelkit 8x2300 mAh för 599kr. Snabbreseladdare inkl laddkabel för bil. http://www.onoff.se/online/onoff/grundinfo.nsf/lookupvactiveprod/28153

Edit:

ser att de även har Varta 2100mAh inkl snabbladdare (1-2h) 4st batterier för 299kr.

Jag kanske lägger ned för mycket tanke på det. Möjligt att skillnaden är liten mellan dessa två. Men varta blir 100kr billigare i slutändan om jag köper 4 st lösa batterier också.

Senast ändrad:
Jag kör med biltemas batterier de har visserligen inte mer än 1200mAh men de kostar inte mer än 60 spänn fyrpacket det finns dessutom laddare för 80 så det kan bli ganska billigt. Laddaren laddar iofs inte snabbt (5tim) men då har man ju råd att ha mer än en uppsättning batterier

M

Jag har också en sån. Inte till blixten då jag inte har någon men jag har en iaf :) Grymt bra är det. Tar inte ens 30 min att ladda.

Edit:
Finns billiga på http://www.mini-z.se/
Vet inte om det är allmän prissänkning eller bara dom som är billiga men jag betalade det dubbla för min.

Nu har jag varit på onoff och köpt varta 2100mAh med snabbladdare. Enligt förpackningen tar det ca 90 minuter att ladda helt tomma batterier, vilket är helt ok. Följde med en kabel för bilen också. 299kr inl batterier. Det kändes rätt så prisvärt faktiskt.

ANNONS