Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Vilka har samarbete med Resurs Bank?

Produkter
(logga in för att koppla)

icho

Aktiv medlem
Japp, jag betalade in aldeles för mkt på min sista faktura till onoff(Resurs bank) blev en nolla för mycket...
Ringde till dom men de va en jävla procedur att få tillbaka några pengar så dom rådde mig till att handla upp dom pengarna i någon butik som har samarbete med Resurs bank. Och nu vet jag inte vilka som har det... då blev det ju genast svårare att bränna dom pengarna...
Tänkte köpa en systemkamera men gillar inte utbudet hos varken siba eller onoff och de är de enda jag vet som dom har samarbete med. Någon som vet några flera butiker?
Har frsökt mig på Google men det gav inte mkt..

Det är självklart att de skall ge dig pengarna tillbaks, Att återbetala pengar som betalats in felaktigt tillhör god affärssed. allt annat är oseriöst, kanske kan kommunens konsumentombudsman hjälpa dig ifall de är jobbiga att prata med på Resursbank.

Har du försökt kontakta Reurs Bank och fråga vilka de samarbetar med? I och för sig tycker jag också att du borde kunna få tillbaka pengarna, men det kan kanske vara en tråkig anledning till ett trevligt köp?

Jag tror de ägs av bla just Onoff och Siba så det är klart de tycker du skall handla upp överskottet!

Som framgår ovan är det SIBA/OnOffs egen bank. Att ge ett sånt "råd" som du fick är ruggigt oseriöst. Klart du ska ha pengarna återinsatta på ditt konto utan strul.

Håll oss uppdaterade!

Dom ska ha ett kvitto på insättningen och ett papper från banken som visar att kontot jag vill ha pengarna på tillhör mig, samt att det kostar 150:-
Trodde att dom bara kunde betala tillbaka till kontot som gjorde insättningen, men så funkar det inte...

Citerar ett regelverk som jag inte tror att jag har rätt att lägga ut här i sin helhet, men ett litet klipp bjuder jag på:

"Vid förklaringsmisstag är huvudregeln att betalningsmottagaren alltid är skyldig att betala tillbaka det belopp han/hon felaktigt erhållit.

En betalningsmottagare som uppsåtligen tillgodogör sig en betalning som felaktigt krediterats dennes konto kan dömas för olovligt förfogande"

Hota med ovanstående så får du se om det hjälper, ska se om jag kan hitta något mer...

Tackar! Ska se om det hjälper. Annars kanske dom har något man behöver ändå... sen klipper jag det förbannade kortet...

Med det bemötandet skulle jag på ren princip aldrig handla någonting från dem någonsin igen.
Det tydliggör bara att avbetalning är djävulens påfund, och stora elektronikkedjor är hans hantlangare.

Hur som helst tycker jag du har blivit bemött på ett skandalöst dåligt sätt och den rekommendationen gränsar nästan till kriminellt dålig kundservice, och sen att betala för att få tillbaka sina pengar tycker jag låter mycket konstigt. Får man ens göra så?

Nu löste det sig ändå ganska bra. Åkte upp på Onoff och skulle bara kolla lite och hittade då kameran jag letat efter till kraftigt nersatt pris då det var sista exet. Så jag köpte den och fick nyttja mina inbetalade pengar.=)
Men nu lär jag inte handla något där ändå i fortsättningen bara för att... Men det har ju iaf löst sig nu!

Jag råkade sätta in hyran till Crimson. :)

Upptäckte det när det var insatt 5900:- på kontot från Crimson. De skickade tillbaka pengarna utan strul och utan att jag behövde göra något, hade inte ens märkt det själv.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar