Annons

Vilda däggdjur

Produkter
(logga in för att koppla)
Vilka bilder är ni mest nöjda med hittills angående vilda däggdjur? Kunde inte hitta någon lämplig tråd

Kan själv börja med några bilder på en söt liten räv som dök upp på en naturfototur på min födelsedag här i helgen: http://rust.se/2012/02/15/sotaste-raven-i-varmland/

Så fram med era favoriter/länkar :)

Jättevackra bilder alla som du där visar. Fin DoF på dem.
Gäller det bara svenska däggdjur?

Jag är ju sällsynt förtjust i vildsvin. Så jag får väl säga att det här är ett av mina favoritkort.
http://www.fotosidan.se/gallery/viewlarge.htm?ID=2210258&target=_blank
Försöker få till kort av vildsvin nu på vintern, men här där jag bor verkar dom hålla sig mer inne i skogen nu på vintern, lägg därtill det eviga mörkret så är det en utmaning....

Trevligt, hoppas du får till en vinterbild framöver. Har viss respekt för dessa djur, skulle inte vilja råka reta upp en och vara för nära.

Trevligt, hoppas du får till en vinterbild framöver. Har viss respekt för dessa djur, skulle inte vilja råka reta upp en och vara för nära.

Respekt ska man ju ha för alla djur, men ärligt talat är rädslan kring dem lite överdriven. Såtillvida dom inte är stressade av en hund eller skadeskjutna ser jag det som ytterst otroligt att dom attackerar faktiskt. Ett flertal gånger har jag hamnat mellan mamma och kultingar utan att bli attackerad. (Dock låter mamma gris som ett ånglok och ytterst farlig innan ungarna är "safe".) Så jag hävdar att normala människor behöver inte vara rädda för dom.

Tackar :)
Du får länka till vilka däggdjur du vill som du fotograferat i och utanför sveriges gränser, bara det inte är bilder från en djurpark.

Tack, får se om jag hittar något att visa då :)

Jag äger inga foton på fängslade djur. Sista gången jag och såg sådanna var Skansen vilket var droppen för mig. Värsta jag sett så som dom behandlade den elefant dom då hade där. Fast jag har aldrig varit mycket för att titta på skaldjur (fängslade djur) tidigare heller.

Respekt ska man ju ha för alla djur, men ärligt talat är rädslan kring dem lite överdriven. Såtillvida dom inte är stressade av en hund eller skadeskjutna ser jag det som ytterst otroligt att dom attackerar faktiskt. Ett flertal gånger har jag hamnat mellan mamma och kultingar utan att bli attackerad. (Dock låter mamma gris som ett ånglok och ytterst farlig innan ungarna är "safe".) Så jag hävdar att normala människor behöver inte vara rädda för dom.

Då har jag gått på myten kring att vildsvin är lättretliga varelser och attackerar personer som råkar befinna sig i dess närhet :)

Den här damen lät sig avbildas stående 2 m utanför vårt altanfönster. Exp. genom glaset.

Bilagor

• 85 nya bilder 2012 010.jpg
    85 nya bilder 2012 010.jpg
    24.1 KB · Visningar: 226
Lyckades fånga räven på bild igen idag!

Troligtvis samma räv som vid förra mötet i vintras, då det var inom samma område som förra gången, många besök har gjorts och många timmar har spenderats de senaste månaderna och idag valde den att dyka upp och i vackert kvällsljus dessutom och den ställde till och med upp på lite poserande framför kameran! :)

http://rust.se/2012/05/01/nagra-nya-ravbilder/

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar