Annons

ViewNx "Filtypen stöds inte"

Produkter
(logga in för att koppla)

Falkman

Aktiv medlem
Postar här eftersom Viewnx är Nikon-realterat. Annars får Mod flytta tråden.

Efter att ha redigerat och tittat igenom bilder i programmet får jag efter ett tag meddelandet "Filtypen stöds inte" och det går ej att öppna fler bilder. Måste stänga ned programmet och starta om för att komma vidare. Sedan händer samma sak igen. Tror att problemet började efter att jag uppgraderade till v 1.4.

Har kontaktat Nikon support och de rekommenderade att jag skulle avinstallera och intstallera om Viewnx. Har gjort detta och det var frid och fröjd ett tag, men nu är det samma problem igen.

Såg att en ny version, 1.5, kommit ut vilken jag installerade, men ingen bättring.

Räcker det med att avinstallera Viewnx på vanligt sätt eller måste man in i Regeditorn också? Nikon Support skrev endast "avinstallera".

Kör med Windows XP pro (3) och har ej haft problem med detta innan.

Någon med samma problem och hur löste Ni detta?

Mvh
Sven
 
Nikon har ett program som heter RegSweeper (tror jag det är) som sopar rent i registret. Ditt problem har jag inte haft mer än att man behöver uppdatera fönstret med F5 efter att ha raderat bilder. Om jag inte uppdaterar ser det ut som bilden finns kvar men försöker jag öppna den får jag "Filtypen stöds inte".

Jag hade problem med att ViewNX ville ha kontakt med internet vid start och fick svara på ett meddelande flera gånger med någon minuts mellanrum, ganska irriterande.

Efter RegSweeper och ominstallation var problemet borta. Även ett problem i CaptureNX löstes med RegSweeper och ominstallation.

Gången är: avinstallera, starta om, kör Regsweeper och ominstallera.

Du laddar ner Regsweeper här
http://nikoneurope-en.custhelp.com/app/answers/detail/a_id/27318

Nikon är väldigt snabba med svar om man registrerar ett ärende på supportwebben :)

/FW
 
Tack Frode. Skall testa regsweeper. Reggade mig från första dagen, för ett och ett halvt år sedan, men har ej behövt Nikons support speciellt ofta. De svarade snabbt första gången på mitt problem i alla fall.

Mvh
Sven
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.