Annons

Vid recension-ladda upp bild!

Produkter
(logga in för att koppla)

davidh

Aktiv medlem
Lystring Lystring!

När DU recenserar en pryl, ladda upp en bild!
Himla smidigt, informativt och ser trevligt ut!

/David

Om inte jag missat något så är det väl den som föreslår produkten för redaktionen som skall ladda upp en bild. När jag skriver recensionen kan jag vad jag vet inte ladda upp någon bild.

Däremot skulle det vara en trevlig funktion för sidan om det gick att lägga till bilder och fakta i produktbeskrivningen?

Diskussionen kanska skall flyttas till annat forum tex fotosidan.se?

/Svante

1. Visste inte var diskussionen passade in.

2. Den som föreslår en produkt erbjuds ladda upp en bild. Om man avstår så finns tyvärr inte, ännu, möjlighet att själv ladda upp senare.
David & co är medvetna om detta.

Vänligen

/David

Bilder på alla produkter är ett bra förslag. Vi/ansvarig utgivare får se upp så att det är produktbilder som har tillverkarnas tillåtelse att användas fritt som läggs upp.

En annan sak som stör mig lite är att beteckningarna på prylarna börjar bli lite fragmenterade. Ska Nikons objektivserie heta Nikon eller Nikkor? Ska de förslagna böckerna enbart läggas upp med titel, eller med författarnamn och titel, och i vilken ordning? Hur många versioner av varje objektiv ska läggas upp? Nikkor 50/1,8 finns nog i ett tiotal versioner.

Jag söker enhetlighet, och nu börjar det bli lite rörigt, och om det inte stäcks upp nu kommer det att bli än mer rörigt senare.

Vad gäller tillåtelse av tillverkarna att publicera deras bilder, så kan man väl hoppas att de är smarta nog att inte bry sig, det är ju gratis reklam. Tror inte nån bryr sig överhuvudtaget.

Vad gäller Nikons gluggar så kan jag hålla med, Nikon eller Nikkor, nån slags standard är nog önskvärd, kanske finns andra icke Nikon-produkter med flera namn. Vad gäller exemplet 50(1,8) så kanske man kan ha en länk för samtliga modeller och personligen skriva vilken modell man har, alternativt ha med de vanligaste modellerna, säg 3-4 st och där det råder osäkerhet(?) helt enkelt klargöra vilken modell man har.

/David

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar