Annons

Vertikalgrepp till D80

Produkter
(logga in för att koppla)

Zoe33

Aktiv medlem
Hallå eller! Glad amatör bakom spakarna och mitt första inlägg på fotosidan efter att ha lurkat ett par år eller så.

Hur som, jag har en D70s i dag, som jag är väldigt nöjd med. Men jag har problem med mina händer och handleder, så jag söker ett mer ergonomiskt val än D70s, som tyvärr inte kan koppla på ett vertikalgrepp. Så nu har jag börjat titta på ett alternativ som man kan koppla ett vertikalgrepp till. D200 kan det, men jag har inte fått tag på nån info om D80:ns vertikalgrepp har reglage tid och bländare samt avtryckare?

Kan nån svara på det så sparar jag ett par tusenlappar på att inte köpa en D200.

Mvh Z33
 
HÖR OCH HÄPNA! eller vad ni vill...

Det finns vertikalgrepp till D70, så gå inte o köp ny kamera bara för det.
Hähnel har gjort en enkel version, helt utan avtryckare eller annat.
Finns o köpa på cyberphoto m.fl... kolla gärna in det först :)
 
Ja, alltså, med reglage på vertikalgreppet slipper jag böja handen och handleden extra mycket för att nå reglagen, eftersom med vertikalgrepp utan reglage just inte har ...några reglage..? Är det inte så? Eller missförstod jag dig?
 
min fråga blir varför man skulle vilja ha ett vertikalgrepp utan avtryckare eller något annat. Hehe, känns som väldans onödigt då. Jag har försökt att få tag till min kamera, men ja känner att ja inte rikigt vill lägga ut 3500 kr för ett vertikal grepp till min minolta.
 
Jag tycker inte alls det är dumt.
Jag har inga problem alls med att hålla en stående kamera utan extra avtryckare, tycker nästan om det (är dock nybörjare...), men man får ändå känslan av större doningar, bättre balansering osv.
Priset är ju en annan sak, som säger sig självt.
Tycker också att nikons vertikalgrepp är enormt fula, vet inte vem som är chefsdesigner men en kick i arlset är vad han ska ha, hähnel är klart snyggare.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.