Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Verkstad för AF-kalibrering, Minoltaobjektiv

Produkter
(logga in för att koppla)

radiohead

Medlem
Jag har ett enda objektiv som har jag fokus issues med vilket är ett 80-200/2.8 HS G objektiv och jag har det både på en A700 samt en a55 kamera. Med dessa så bakfokuserar signifikant. Jag är alltså ute efter att kalibrera objektivet, ej husen. Vilka verkstäder skulle möjligtvis klara av att kalibrera ett dylikt? Någon som har erfarenhetav liknande jobb?

Zieger och Kamerateknik har jag hittat länkar till i tidigare trådar och jag har skickat mail dit så vi får väl se vad de säger. Det kanske dock finns andra verkstäder som också går att använda?

Mvh /Niklas

Assist Workshop är ju Auktoriserade Sony verkstad, http://www.assistworkshop.se/ kanske de kan ta hand om minolta objektiv.
Jag har haft min A700 där på lagning och kan inte klaga på service eller åtgärder. Hur dyra de är har jag ingen jämförelse på så där får du kanske avväga själv.

ANNONS
Sony Winter Cashback hos Götaplatsens Foto