Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Vem var fotografen?

Produkter
(logga in för att koppla)

pul

Aktiv medlem
Kommer ni ihåg en artikel i tidningen FOTO för ungefär ett år sen, den handlade om en fotograf som bott i småland och dokumenterat det utdöende fria landskapet.
Fantastiska bilder på bönder som skördade på gammalt vis, häst och vagn på grusvägarna i gryningen osv.

Vem var den fotografen? Har han nån hemsida?

mvh Patrik

är det denna boken du söker?

Eller kanske mer troligt den här

Kolla in fler böcker av Peter Gerdehag, han har fotat mkt i småland

//Johannes

EDIT: damn vad alla är snabba såhär på morgonkvisten...

tack

jepp, det var gerdehag, kanon.

löjligt snabbt det går att få tag i info här på fotosidan, heders åt er!!!

ok.. att utställningssidan har ändelsen joppe.htm är kanske dagens mest mysko händelse...

hmmm.. maybe this is a sign.. :)

komma ut.. yeah right.. ;)
egentligen är det jag som är peter gerdehag...

så fort mina bilder kommer ut så säger alla "åååhh.. det här är gerdehag..käner igen hans stil.." Jag provar nu jag att utforska världen med mitt nya nick Johannes Bäckblom..

fungerar super än så länge, ingen som misstänker.. schhhh

Sune Jonsson Är en lite bortglömd stor Svensk fotograf. JAg sätter honom MYcket högt! Knappt ngn i sverige genom tiderna som skapat ett "bättre" livsprojekt än just Sund från norrland!

Mvh Niclas.

ett litet tips

Hej Patrik
Ser att du redan har fått svar på din fråga och vill nu bara tipsa om en annan fotograf som fotar odlingslanskap mm. Han har b.l.a följt ett syskonpar i 10 år som lever i Småland utan el/vatten och odlar och sköter sina djur på gården som för ca 100 år sedan. Måste säga att den här dokumentationen är lite outstanding. Han har en utställning som heter "Tolfte veckan - minne av ett landskap" som har åkt runt i landet i 4 år nu. Kolla in honom.
här kommer länken

Ciao Annika

Tack annika

väldigt fina bilder hos honom också måste jag säga.

Synd att man inte har de resurserna att göra ett sånt projekt.

dessvärre joppe är du INTE gerdehag (är jag nästan helt säker på) DÄREMOT kan du glädja dig åt att syrrans nyfödda son kommer heta viggo. eller just det.. han kommer ju också heta johannes i andranamn.. hörs!

ursäkta för lånet av tråden.. fast den verkar ju rott i land det den ska...

ANNONS
Januarirea hos Götaplatsens Foto